PAF, jag hoppas verkligen inte att du tror att den praktiska delen baseras på enbart dessa övningar, det finns betydligt fler övningar för att bli godkänd skytt för jägarexamen.. DOCK kan man inte skapa ett skjutprov som täcker för alla eventualliteter, tror man det så är man lite puckad i huvudet.
lillknarkarn, släpp pipan o kom med i matchen.. jag sa inte att utbildningen var undermålig utan jävligt bra och att den dessutom revideras och förbättras, ständig förbättring är ett känt kvalitetsbegrepp.. Jag vill veta mer exakt vad som är så undermåligt i den teoretiska delen av jägarexamen och jag hoppas att du lyckas bättre än PAF som inte kunde presentera något av relevans, han blandar ihop teoretiska övningar med praktiska och rimlighet i utbildning.
mezzner, nix.. när du har fullgjort jägarexamens två delar så har du rätt att jaga allt jaktbart vilt i sverige, många jaktlag kräver dock mer utbildning och dom flesta seriösa jägarna vidarutbildar sig kontinuerligt..
strykarn, vad är värre med att skjuta en jaktlagskamrat än att förolycka en parkamrat i dykning?
nu tycker jag att möjligheterna att tar bort vapenlicens skall förenklas, kontrollen med läkare och polis skall ökas på så att människor med psykiska besvär eller annan sjukdom som kan påverka omdömmet eller brottslighet på något sätt ska fråntas sin licens.. årliga test på säker vapenhantering, viss teori och skjutprov för samtliga licens bärare inkl, poliser och militärer.