Ja, det är mycket troligt, men nu är ju Spaghetterian kanske inte den rätt som funkar bäst att "mysa". Vanlig pasta, vilket den ser ut att innehålla, ska ju enligt kokboken koka hela tiden. Jag har inte testat att mysa just denna rätt, men tortellini har å andra sidan funkat bra.Tack för upplysningen. Min egen matlagning består av att a) koka upp kaffe, b) koka upp vatten till pulvermos, c) koka upp Spaghetteria och värma på svag låga 5 minuter. Grytmysaren skulle alltså
minska den senare tiden?
Du låter förvånad. Sist jag vandrade tungt hade jag 21kg för 6 dar i Sarek och då delade vi ändå tält och matutrustning på två. Om jag kommer ihåg rätt var min ryggsäck bland de lättaste. Jag tyckte att jag ansträngt mig för att få ner vikten. De flesta tycker nog att detta är en normal packning (Så här i efterhand får jag väl ändå säga att vi tabbade oss ganska rejält när det gällde att räkna på maten och bränsleförbrukningen.).... nyss läste jag på Utsidan om en som hade 23 kg för 8 dar! ...
Om jag hade gjort om denna vandring idag skulle jag nog ha burit ca 13-14kg inklusive systemkamera (vilket jag inte hade på Sarekturen). Om man lägger till 500g -1kg så skulle jag som JMel påpekar kunna ta med ett traditionellt tält också. På hösten då det är kallare och större risk för fulväder skulle jag nog göra så. På sommaren är jag mer osäker. Är det normalt väder så skulle det de flesta dagar vara lika bekvämt eller bekvämare i säg ett Lunar Duo.
Jag kan ärligt säga att förutom möjligtvis det traditionella tältet med stor absid (Fjällräven Akka) så finns det inget i min gamla packning jag saknat. Vissa detaljer har också gett ökad komfort, t ex duntröjan och det korta NeoAir underlaget.