• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Väger nu 69.4kg! :o)

Vid nyår vägde jag 75kg, och nu väger jag 69.4kg! Det går framåt med stormsteg märker jag. Detta var ju hur enkelt som helst, jag som avskyr att vara sugen och hungrig. Nu slipper jag vara det. :eek:)
 
Långfärdscykling kan vara bra om man vill gå ned i vikt. Blev av med 35 kg när jag cyklade runt i Västafrika på 4 månader.

227.jpg

Mars -06 i Mali

556.jpg

Juni -06 i Benin

/Stellan
 

avslutad210712

Gäst
Har gått ner från 94 till 78 fast det tog drygt ett halvår MEN ytterligare ett halvår efter har jag inte gått upp i vikt.
 
Grattis! Visst är det kul? Man känner sig verkligen peppad! Hur gjorde du? Vi kan utbyta erfarenheter.
Ja visst är det kul.

Man skulle kunna säga att jag började redan i november, med styrkteträning varje dag, samt löppass ett par gånger i veckan. Dock gick jag inte ner i vikt, vilket jag tror berodde på att jag delvis ersatte fettet med muskler.

Men den mest drastiska skillnaden blev men min nuvarande metod, dvs ganska lite med mat (3 mål om dagen med normala portioner), stor kaloriförbrukning där jag har gymnasiepraktik nu (handel/varuplock/lager), och 1 timmes löpning eller snabb gång i lutning på löpband (oftast kombinerat) varannan dag, ca 900 kalorier förbrukas varje gång iallafall.

Har uttökat träningen med att köra core-pass ett par gånger i veckan också.

Det är väl så det ser ut nu. Otroligt skönt att inte vara slut efter en dag på jobbet!

Hur är din historia då?
 
sådär, nu gick jag ner 1,6 kg för ganska exakt 10 minuter sedan, det är hårt men med en bra fläkt och DI så kan man göra underverk på kort tid..