Mitt val, rätt eller fel ?
Hej hopp, ny på det här forumet. Planerar en kortare semestertripp från Blöteborg till Oskarshamn för vidare transport till Visby till sommaren, tur och retur. Sedan skall jag trampa runt på Gotland i veckorna två med mitt nyförvärv.
Jag har sedan ett tiotal år tillbaka en Skeppshults Elit 24 vxl, men inför sommarens äventyr slog jag till på att konfigurera en egen cykel (gissa vilket fabrikat
).
Totalvikten hamnade på 17,7 kg och priset på 29 696 :-Specifikationer enligt följande;
Frame type: WorldTraveller KS-TR 29
Frame size: 56cm / 22"
Fork: KOGA Wide Bone rigid
Group set: Shimano Deore XT
Brakes: Shimano hydraulic disc
Tyres: Schwalbe Marathon Supreme 50mm
Rims and spokes: KM21 Xstrong / Sapim Black
Saddle: Brooks B-17 Standard gents leather
Seat post: KOGA Signature®
Handlebar: KOGA Atalanta
Stem: KOGA Justera adjustable
Grips: KOGA leather
Pedals: Shimano Combi PD-M324
Rear carrier: Tubus Logo
Carrier accessories: Spring clamp and rubber strap
Low-rider: Tubus Ergo including kickstand
Lighting
Dynamo: SON 28
Color: Red; anodised coating
Headlight: SON LED Edelux
Color: Red; anodised coating
Rear light: B&M Toplight Line plus
Kickstand: Pletscher Comp
Ring lock: AXA Defender RL
Pump: Topeak Road Morph
Bottle & bottle holder: Topeak Modula Cage XL
Mudguards: SKS Chromoplastics
Chain stay protector: KOGA neoprene
Så nu är jag intresserad av att få höra av alla förståsigpåare vad dom tycker om detta. Priset är även i mina ögon väldigt högt, men jag tänker som så att svepningen har inga fickor och dessutom (vilket redan påpekats), man får vad man betalar för.
Då jag saknar all grundläggande kunskap om cyklar (och förvirringen är total efter alla goda råd på internet
), så blev det den här konfigurationen. Jag kan väl kort inflika att denna första längre tripp är inledningen på (förhoppningsvis) fler (och ev. längre) resor i framtiden.
http://www.koga-signature.com/en/Koga-Signature.aspx
Väskor:
Vaude Karakorum+Vaude aqua front (x2)+Vaude road II.