Oftast när det gäller reor och begagnat så har jag problem att hitta i mina storlekar, så jag ger oftast upp och köper till ordinarie pris (alltså när det gäller kläder, skor och sovsäck).
Men jag hittar ibland nåt som passar och då kan det hända att jag passar på. Fleecejackan jag just nu har på mig är ett lysande exempel på ett reafynd som jag bara slog till på. Jag gick från jobbet i stan till stationen för att ta tåget hem, men jag tog inte den vanliga vägen hem! Och då gick jag förbi en friluftsbutik (mest fiske och jakt) som jag inte redan kände till och som just då hade en rea på rean. Jackan hade kostat ca 1200 kr och jag fick den till bara 299 kr, just för att det var i en något udda storlek och den hade hängt länge i butiken. Men den passade mig perfekt så jag slog till och har använt den mer eller mindre dagligen från dess, både hemma och ute på turer.
Varför har jag den på mig nu kanske någon undrar, jo det beror på att det är svinkallt i rummet där jag sitter just nu och jag dricker till och med en kopp varm choklad - kan nästan tro att det är höst redan, men jackan håller mig varm
/Andreas
Skulle just fråga vem som bär en fleecejacka mitt i sommarn...