Ge gärna förslag på vad ni köper och varför, inte bara var.
Problemet är ju att om man köper på rea eller när man hittar enstaka fynd så blir det menings att tala om vad man köpt, eftersom sannolikheten att nån hitta grejerna billigt igen blir lite för låg.
Jag köpte en 60-liters ryggsäck på Rusta för 149 spänn, den vägde 1300 g, jag lättade den lite genom att kapa onödigt långa remmar och ta bort en invändig skiljevägg. Tyvärr hann den utgå ur sortimentet innan jag hann köpa en eller ett par extra. Det är nog en av de mest prisvärda friluftssaker jag köpt.
Mina Salomon Techamphibian köpte jag på Stadium Outlet, jag tror det var fjolårets modell och därför de reade ut dem. Men det fanns ju bara ett enda par i min storlek och under de 30-40 gånger jag kollat efter skor där så har jag bara sett totalt tre par Techamphibian... och de andra två paren har inte varit min storlek.
Mina vattentäta packpåsar är köpta på Rusta för ett par år sen när de reade ut dem, tror inte de har dem kvar i sortimentet längre heller...
Biltemas "lätta" toppmonterade gaskök finns väl kvar fortfarande, fast jag tror modellen är lite ändrad jämfört med den jag har (men vet inte om det är till det bättre eller det sämre).
Billiga "bambu-strumpor" hittade jag på Dollarstore. Jag tror att det var där vi köpte ett par tunna enkla skärbrädor i plast också.
Har ett par såna här små blå "2-manna" ryggåstält köpta för 99 respektive 149 på Rusta och Coop Forum för en massa år sen. Tanken var att göra tarp av dem, men det har jag bara skjutit på framtiden hela tiden. De är visserligen väldigt trånga, jag använder dem som enmanstält eftersom man inte vill ligga för nära väggarna (blöta av kondens). Men under ett kilo inklusive markpinnar i aluminium och stänger gjorda av VP-rör tycker jag är helt ok för det priset.
En vindoverall från Coop Forums "outlethörna", 10 spänn för jackan och 10 spänn för byxan.