Vad köper ni som inte handlar superdyrt och traskar runt nedanför trädgränsen?

Rea är bra :)

Jag är nu inne på mitt 6e par av Merrell Waterpro, de kostade nog runt 900:- utan rea men nu på Intersport har jag köpt dem för 300:- funkar bra både till vardags och på fjället, inklusive ovan trädgränsen så länge man inte är frusen av sig.
Samma med regnkläderna, kör Tierra goretex paclite och Karrimor paclite, båda på rea runt tusen kr.

Sen kör jag med löpartights på fjället, har aldrig fattar varför man behöver så grova och tunga byxor som endel har. Iof saknar jag ibland fickorna men när jag vandrar blir jag lätt varm så har hellre tunna byxor än tjocka när jag går. Tror de kommer ifrån Intersport de med, inget speciellt märke.

Sen har jag vindbyxor ifrån Newline, egentligen till för cykling men så tunna och lätta och funkar fint över tightsen om det blir lite kallare.

Duktig

Dessa köksredskap är perfekta för skogslivet, finns att köpa på IKEA för 35 kottar

Mvh troswe

Bilagor

• 522687_261943640565977_38700248_n-1.jpg
    522687_261943640565977_38700248_n-1.jpg
    53.4 KB · Visningar: 653
Troys Bar

TROY GARNER : Borde vara tillåtet att desitillera köpesprit till 95%.
Man slipper ju filtrera och så och behöver i stora drag bara en destilationskolv från en labbfirma
eller nått hemmabyggt traditionellt

Troy Garner har kloka och framsynta inlägg. Vad jag förstår gillar han storsäckar som Bergans Powerframe 158 liter, och med denna intressanta destillations idé så borde det vara möjligt med en ny och oprövad affärsidé. Nämligen den ultimata lösningen. Den vandrande baren. Där ute långt från Stureplans barer står Troy och erbjuder drinkar till slitna och törstiga vandrare. Kvarstår en fråga.
Hur löser man is frågan på sommaren ?

Så länge man har en rejäl ryggsäck löser det mesta sig automatiskt.

Helt rätt!
Lasse, jag funderar om vi inte ska starta en ny trend. Som komplement till UL. Istället för att allt ska vara så minimalistiskt som möjligt så varför inte ta det bästa från två världar. Det finurligaste som inte väger så mycket och kanske tar liten volym och tillföra den andra världen. Det som kanske väger lite mer och tar plats men ger extra glädje.
Vad kan en sån sak kallas ?

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg