Ja det blir ju mer flexibelt (och varmare sammanlagt vid behov). Sover du i det tjockare understället kan du kanske ta med en tunnare sovsäck i stället.Så man kanske ska ta med sig 200g långkalsonger och ett par långkalsonger LTE (tynsta) istället för två stycken LTE?
Oj, jag bara antog att du menade långkalsonger, jag skulle personligen inte klara mig utan på de breddgraderna men det finns ju varmblodigare personer även på detta forum, som vandrar i shorts och låter nytvättade kläder torka på kroppen .Kalsonger är som det låter kalsonger, ibland kan det vara för varmt för långkalsonger. Men iofs är det inte höga kusten utom Sarek man ska till så där är det ju tämligen kallt.
Jag vill inte heller sova med bar hud mot sovsäckstyget, därav det andra paret, men utan dem skulle jag ju behöva en lite varmare sovsäck och sakna förstärkning vid ovanlig kyla.
Är det varmt är det ju inte förbjudet att gå utan
Däremot vill jag ha ett ombyte av kalsonger=underbyxor, dvs två par totalt. Oskönt att sova i de svettsalta jag gått i (jag tvättar dem på kvällen eller morgonen därpå, har på mig dem jag sovit i medan de tvättade torkar på ryggsäcken, och så vidare).
Men där kan det kanske skilja på kvinnliga och manliga behov