Jetboil versus konkureneter?

Jag har saker i kastrullen? Och äter ur den? Tycker inte den är så tung vis à vis ett trangia eller multifuel m vindskydd och bränsleflaska. Ngt tyngre än toppmonterat kök m kärl och gasflaska, men marginellt. Däremot är den volumniös. Men det är hanterbart, speciellt med den lilla varianten.

Men håller med om att det är knepigt att använda i tält! 🙃
Kelly kettle är förvånande extremt jättesnabb, inget snack om saken.
Kokar snabbare ju mer det blåser och är ganska okänslig för fuktigt eller blött bränsle.
Behövs väldigt lite bränsle.

Nackdelar:
De är skrymmande, då man inte kan packa saker i "kastrullen" och inte vill packa saker i "skorstenen".
Den går inte att äta ur så man behöver ha med sig något som löser det.
Relativt tung i sig, men ändå försvarbart då man slipper vikten från bränsle och gasflaskans tomvikt.
Fungerar dåligt att använda i tältet =)
 
Jag har saker i kastrullen? Och äter ur den? Tycker inte den är så tung vis à vis ett trangia eller multifuel m vindskydd och bränsleflaska. Ngt tyngre än toppmonterat kök m kärl och gasflaska, men marginellt. Däremot är den volumniös. Men det är hanterbart, speciellt med den lilla varianten.

Men håller med om att det är knepigt att använda i tält! 🙃
Med "kastrullen" menar jag utrymmet i kettlen där du häller i vattnet. Jag tvivlar på att du förvarar saker i, eller äter ur, det utrymmet =)
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg