Friluftsliv är ett andrum för mig, ett sätt att varva ner och få vara mig själv. Behovet av detta andrum varierar, ibland är det nästan akut (jag måste ut!) och ibland helt obefintligt. Var på utbildningsresa nyligen med fulla dagar och "glada tjo-och-tjim-aktiviteter" vaaarje kväll. Hade det jättekul med jobbkompisarna men det var ju liksom påtvingat. Så en kväll fick jag nog, letade reda på en höjd med eldmöjligheter och tog med mig te +choklad + bok. Satt sen där i fyra timmar och såg mörkret falla medan brasan sprakade. Lugnet kom...och stannade kvar. Känner nu inte något sug att "dra till skogs", kan fortfarande frammana den där känslan. Och dessutom är min skog nu full av fästingar, mygg och getingar...
Om jag "fick en livslön" skulle jag ändå fortsätta jobba, jag har kul på jobbet. MEN jag skulle själv välja hur mycket jag skulle jobba. Tänk er att ha ständiga långhelger - vad mycket utevistelse man skulle hinna med!
Om jag "fick en livslön" skulle jag ändå fortsätta jobba, jag har kul på jobbet. MEN jag skulle själv välja hur mycket jag skulle jobba. Tänk er att ha ständiga långhelger - vad mycket utevistelse man skulle hinna med!