Vad är din dagliga laddning?

Har lite mer på vintern när jag har jackfickor.

Nycklar, plånbok, kniv, kompass, tändstål året om och på vintern även Canon G11, sån där mini ryggsäck som kan stoppas ihop så den lätt får plats i fickan och likadan påse. Och isdubbar ifall jag får för mig att fara ut på isen.

Tackar för bidragen. Min laddning är ungefär som tidigare, men har blivit något mer slimmad. När det gäller kniven så brukar jag nu för tiden byta friskt mellan de olika modellerna beroende på förmodat användningsområde.

Har på senare tid snöat in på EKA Swede 60 W.

Har tagit bort ARC-lampan eftersom O-ringen har gått sönder och den inte håller tätt längre. Kör på endast Photon II och ibland min gamla G2 Nitrolon.

~Paul~

Jaha, nu ska vi se.....

Byorna:
Vänster ficka: Telefon, HTC Sensation
Höger -ll- : Nyckelknippa med en massa skrot
Vänster bakficka: Plånbok
I bältet: Gerber Suspension eller Method

Jackan:
Vänster ficka: 1 par Hetsra Czone Pickup
Höger -ll- : Pipfodral med pipa, pipverktyg, Zippokopia och tobak
Vänster innerficka: Tuggumin och oftast en Eka Swede 8
Höger -ll- : Primus torchtändare och litet första förband

det var rätt många år sedan jag slutade att ha fickorna fulla med multiverktyg, eldstål, ficklampor och annat.. jag saknar inte att kånka runt på alla grejor, saknar prylarna men har inte stött på något behov.. jag vet inte ens varför man ska kånka runt på alla grejor?

Tackar för bidraget Mattias!

Patric, självklart skall man släpa på grejer, det kan ju hända något ;). Skämt åsido, jag tror att det bringar en viss trygghet. Personligen är jag prylgalen så steget till en rejäl laddning är inte långt.

Det som jag trots allt använt mest har varit kniv, sax och diverse mejslar. Så egentligen skulle man klara sig med en Victorinoxkniv. Men hur kul är det att bara ha en enda pryl med sig ut? ;)

~Paul~

Jag skaffade en Maxpedition Lunada som jag använder huvudsakligen till att släpa lunchlådan till jobbet i. Liksom alla ryggsäckar från dem så finns där massor med småfickor. Kan ju lika gärna använda dem. Så numera har jag oftast med mig

Texas Instruments scientific calculator.
fickalmanacka
bandana
kompass
Victorinox. En kniv jag fick från min far i barndommen och alltid har med mig.
Ett par meter snöre i en "tofs" i nyckelringen på kniven
den minsta lilla kikaren från Silva
några pennor
filmburk med tändstickor
en skruvmejesel med 4 bits

På utub finns massor medvideor därfolk visar vad domhar i sin. En slumpmässigt utvald:
http://www.youtube.com/watch?v=2L5soN5ajR0
Finns hur många som helst, där dom visar hur den ser ut och vad dom har i.

jag börjar nog bli gammal.. finner inte trygghet i saker.. :) i skog och mark har jag pryttlar, i stan har jag det viktigaste, telefon, kreditkort, nycklar och mitt block..

Vad är skilnaden mellan en "sak" och en "pryttel".

Detta har jag alltid i fickan på verkstan:

tumstock
skiftnyckel
(Hade haft ett skjutmåt om jag inte slarvat bort den)
körnare
en riktigt liten huggmejsel för att loppa av efter svetsar
en rits jag tillverkat av en trasig stans
en M8 gängtapp
penna

Väldigt praktiska småsaker man inte vill behöva springa och leta efter.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg