Vad är din dagliga laddning?

Japp rätt helavägen. Det är lite fattigt i nyckelringen för tillfället. Ska köpa nån lampa å ha i och en behållare av nåt slag. Så glömnde jag en bläckpenna jag har i skjortan. Lampan är en Fenix P20.

Seved

Japp rätt helavägen. Det är lite fattigt i nyckelringen för tillfället. Ska köpa nån lampa å ha i och en behållare av nåt slag. Så glömnde jag en bläckpenna jag har i skjortan. Lampan är en Fenix P20.

Seved
Samma här. Känner för att inhandla lite nya "leksaker" till min knippa. Vad är det för penna du kör med? Jag funderar på en Mont Blanc men de är så jäkla dyra.

~Paul~

Nej det är en vanlig 60:- Ballograf jag har för mej att den kostade 60:- eller om det var för två. Ja jag har funderat på en lite värre penna faktiskt.

Seved

Senast ändrad:
Nej det är en vanlig 60:- Bollograf jag har för mej att den kostade 60:- eller om det var för två. Ja jag har funderat på en lite värre penna faktiskt.

Seved
Det finns en hel del tips på nätet hur man kan förvandla en vanlig Pilot G2 till en fullt funktionsduglig Mont Blanc. Det är ju trots allt patronen man vill komma åt. Den kostar ca 150:- kronor.

Här är en Montblanc 162 Legrand: http://cdn3.ioffer.com/img/item/589/213/91/zJFkTtbqWuVSiLO.jpg

Om jag förstått det korrekt så är pennan tillverkad i högglanspolerad Micarta och inläggningar är i äkta 18 k guld.

~Paul~

Jasså :) får söka lite. Montblanc pennan på bilden ser jäkligt fin ut. Fn det finns inget värre än att dra upp en penna ur fickan så funkar den inte. Men jag brukar ha en blyerts oxå.

Seved

Jasså :) får söka lite. Montblanc pennan på bilden ser jäkligt fin ut. Fn det finns inget värre än att dra upp en penna ur fickan så funkar den inte. Men jag brukar ha en blyerts oxå.

Seved
Ja, det är ytterst irriterande. Jag kör f n med en Fisher Space Pen. Den funkar "i alla väder" tack vare tryckkammarpatron. Den skriver således upp och ned och till och med under vatten, samt på alla typer av plast. Har dock inte testat på teflon.

~Paul~

Ja, det är ytterst irriterande. Jag kör f n med en Fisher Space Pen. Den funkar "i alla väder" tack vare tryckkammarpatron. Den skriver således upp och ned och till och med under vatten, samt på alla typer av plast. Har dock inte testat på teflon.

~Paul~

Hm vad kostar en sån o var får man tag i den.

Seved

Hm vad kostar en sån o var får man tag i den.

Seved
Jag köpte den från USA från en firma som heter The Writers Edge för ca 10 år sedan. Sedan hittade jag två till (dock inte samma modell) hos olika släktningar som har varit snälla och överlåtit dem åt mig :).

Stiften köper jag från en lokal kontorsfirma. De tar in dem från staterna. Kostar ca 60: kronor styck.

Själva pennan (Telescoping Space Pen) gick på ca 300:- kronor: http://thewritersedge.com/fisher.telescoping.cfm

~Paul~

Jag köpte den från USA från en firma som heter The Writers Edge för ca 10 år sedan. Sedan hittade jag två till (dock inte samma modell) hos olika släktningar som har varit snälla och överlåtit dem åt mig :).

Stiften köper jag från en lokal kontorsfirma. De tar in dem från staterna. Kostar ca 60: kronor styck.

Själva pennan (Telescoping Space Pen) gick på ca 300:- kronor: http://thewritersedge.com/fisher.telescoping.cfm

~Paul~

Jaha det låter ju som skapligt pris. Fast man svär väl ve o fn om man tappar den.

Seved

Jaha det låter ju som skapligt pris. Fast man svär väl ve o fn om man tappar den.

Seved
Ja jo, det skulle inte kännas så kul. Finessen med den här pennan är att man kan stoppa den i fickan utan att riskera att stiftet trycks ut. Det är nämligen omöjligt eftersom den endast kan fällas ut genom att dra ut den övre delen. Det är därför den kallas för Telescoping.

~Paul~

numera har jag inga ficklamapor, inga knivar och eldstål.. jag har alltid på jobbet mina kreditkort, mobiltelefon och mitt moleskin block (viktigast av allt)..

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg