Vad är din dagliga laddning?

Vad har du exakt i din samling? Lista gärna resten av dina prylar.

~Paul~

PS Tack!!

2na8ctrs.jpg

nu när det kommit en ny lag som förbjuder stalking kanske jag direkt ska erkänna att ovanstående bara var fejk. ;)

nedan finns mitt ordinarie, dagliga kit:

d0db3ma0.jpg

och här är det lite utökat, tång just nu varieras mellan den lilla leathermannen och den något större.

mxzdsatk.jpg

Haha, ja det var snarlika grejer.

Intressant urval. Jag har också tänkt att införliva en Pill Fob till min nyckelknippa men i så fall blir det en sådan där i rfr stål. Vad har du i den? Ser ut som prylar för att göra upp eld?

Verkligen kul att se andras grejer. Jag önskar att det fanns fler bilder på folks laddningar ;).

~Paul~

Här kommer ytterligare en kombination.

Dagligladdning2.jpg

Uppifrån ner:

• Leatherman Juice KF4
  • Buck Vantage Pro (Crucible CPM S30V bladstål, Paul Bos värmebehandling, numrerad och begränsad upplaga, G-10 skollor, rfr clip, liner lock)
  • ARC AAA microled
  • Fisher Telescoping Space Pen (graverad)
  • Casio ProTrek
  • US Army Military Issue Pill Fob med Silva självlysande kompass på insidan av locket

~Paul~

Den där Buck fällisen var fin Paul.. O behållarn vart köpte du den.

Seved
Pill Foben köpte jag på Terräng (tidigare: Military Shop). Den gick på ca 40:- kronor om jag inte missminner mig.

Buck-kniven är jäkligt fin. Sitter som gjuten i näven och skär som ett lasersvärt. Dock ingen direkt täljkniv ;).

Här kommer ännu ett intressant multiverktyg.

Mayercomultiverktyg.jpg

Det är en Meyerco MC7025 Paradox Multi Tool i japanskt AICHI AUS-8 rfr stål, FRN-skollor, fäste för bits, liner lock, enhandsmanövrering, svart nylonfodral. Blackie Collins design.

~Paul~

Pill Foben köpte jag på Terräng (tidigare: Military Shop). Den gick på ca 40:- kronor om jag inte missminner mig.

Buck-kniven är jäkligt fin. Sitter som gjuten i näven och skär som ett lasersvärt. Dock ingen direkt täljkniv ;).

Här kommer ännu ett intressant multiverktyg.

Mayercomultiverktyg.jpg

Det är en Meyerco MC7025 Paradox Multi Tool i japanskt AICHI AUS-8 rfr stål, FRN-skollor, fäste för bits, liner lock, enhandsmanövrering, svart nylonfodral. Blackie Collins design.

~Paul~

Låter ju som en bra fällis. Får nog investera i några sådana behållare.

Det där var ett nytt verktyg för mej. Skryvmejseln ser ju skoj ut. Hur funkar tången, hur manövrerar man den så att säga.

Seved

Låter ju som en bra fällis. Får nog investera i några sådana behållare.

Det där var ett nytt verktyg för mej. Skryvmejseln ser ju skoj ut. Hur funkar tången, hur manövrerar man den så att säga.

Seved
Alltså tången fälls ut samtidigt med skänklarna till motsatta sidan. Lite svårt att förklara. Funkar dock ypperligt. Den är mycket robust. Jag har två sådana här tänger och den ena är kanon att ha i fiskeväskan. Klarar lätt av att dra ut krokar ur hårda gäddkäftar.

Här är fler bilder på Buck-kniven.

MinBuckVantagePro4.jpg

MinBuckVantagePro.jpg

MinBuckVantagePro2.jpg

~Paul~

Bra grejer Flanell. Vart fick du tag i behållarna.

Seved

tackar, tackar

jag var i valet och kvalet om jag skulle ta med den där behållaren eller inte. jag chansade på att frågan inte skulle komma upp. jag önskar att den hade haft ett "M" -nummer, varit nato-stämplat eller i alla fall köpt på nån affär med milllitär anknytning. låt det stanna mellan dig och mig. det bär mig emot. men ok; hmm tjejen fick den på köpet när hon köpte tamponger.. :cool:

Vad har du i den? Ser ut som prylar för att göra upp eld?

efter att tyngd ner till knäna under årtionden släpat runt massa tänger och verktyg började jag mer och mer se att det minst lika ofta saknades material för nödreparationer och småfixande.

det var pga av detta jag letade pillerburk här om veckan, för att slippa tampongbehållaren.. :)

i lätta tuben som alltid är med finns:

ståltråd grov 10cm
ståltråd tunn 3m
fiskelina av typen oelastisk 0,12mm 10m
sytråd 2m
halvgrovt "fiske garn" 5m
två tändstickor med litet plån
ca 7mm av en smältlim stav
synål
vattenreningstablett från försvaret
2liters fryspåse
4cm ventilgummi
4cm blyerts stift (att skriva med)
skalpell blad
säkerhetsnål
fiskekrok

jobbar på att försöka få i en alvedon också men det börjar bli fullt

btw. fler tips på minimalistiskt förbrukningsmaterial mottages tacksamt

Verkligen kul att se andras grejer. Jag önskar att det fanns fler bilder på folks laddningar ;).

~Paul~

Yes! fram med kamerorna forumister!!

tackar, tackar

jag var i valet och kvalet om jag skulle ta med den där behållaren eller inte. jag chansade på att frågan inte skulle komma upp. jag önskar att den hade haft ett "M" -nummer, varit nato-stämplat eller i alla fall köpt på nån affär med milllitär anknytning. låt det stanna mellan dig och mig. det bär mig emot. men ok; hmm tjejen fick den på köpet när hon köpte tamponger.. :cool:

efter att tyngd ner till knäna under årtionden släpat runt massa tänger och verktyg började jag mer och mer se att det minst lika ofta saknades material för nödreparationer och småfixande.

det var pga av detta jag letade pillerburk här om veckan, för att slippa tampongbehållaren.. :)

i lätta tuben som alltid är med finns:

ståltråd grov 10cm
ståltråd tunn 3m
fiskelina av typen oelastisk 0,12mm 10m
sytråd 2m
halvgrovt "fiske garn" 5m
två tändstickor med litet plån
ca 7mm av en smältlim stav
synål
vattenreningstablett från försvaret
2liters fryspåse
4cm ventilgummi
4cm blyerts stift (att skriva med)
skalpell blad
säkerhetsnål
fiskekrok

jobbar på att försöka få i en alvedon också men det börjar bli fullt

btw. fler tips på minimalistiskt förbrukningsmaterial mottages tacksamt

Yes! fram med kamerorna forumister!!

Ha ha ja där ser man. Man kan hitta grejer på alla möjliga sätt.

Jag ska fota lite imorron.

Seved

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg