• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Dags för en störande spaning.

Jag kan inte låta bli att vilja anmärka när nån skriver eller säger att " jag ska gå och träna" tex. "Ok" tänker jag, men vad ska du träna? Matlagning, blockflöjt eller knyppling eller vad kan det va? Ordet "träna" är ju synonymt med "öva" eller att repetera nåt, och betyder inte att man ska till gymmet, men det är det folk menar ofta, eller möjligen ut och jogga.

Frågan är då varför vi utelämnar själva grejen vi ska träna. Har gymmandet blivit så normaliserat och vanligt att aktiviteten kapat ordet och gjort det till sitt? Eller är det för jobbigt att säga "jag ska träna muskelstyrka"? Kanske låter man som en krake som som går till rehab? Jag vet inte, men jag stör mig 😄

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg