FJS90/91; sa:Behöver vi låta våran natur exploateras mer?
Behöver vi fler Tyskar i fjällen?
Behöver vi fler skoterleder?
Behöver vi mer söndercyklad natur?
Troligtvis inte.. Att våra politiker intresserar sig mer för förnyelsebar turism och annat är nog inte en dum tanke men att fylla naturen med Tyskar känns inte så lockande..
...känns riktigt smickrande att få vara med i en uppräkning av naturförstörande faktorer...
Patric Broman, jag vet inte om du är i läget att titta lite längre än på dina egna fötter, men i fall att du är detta så borde du ha upptäckt att det finns ett tiotal tyska Utsidan-medlemmar.
Bäste Patric, tanken på dina tyska Utsidan-kamrater var beklagligt nog inte tillräkligt för att låta dig använda andra ord än just "fylla naturen med tyskar".
Nåja, finskänslighet å sido, men jag tycker absolut att du borde känna till forumreglerna och att vi inte vill läsa dumheter mot folkgrupper!!
Patric, i fall att du helt plötsligt upptäcker din finskänslighet och tycker att mitt tråd är ett (inte heller tillåtet) personligt angrepp -- vad bra, då kvittar det!
Mitt tråd handlar faktiskt inte endast om Patrics åsikter, utan om någonting som regelbundet verkar återkomma här på Utsidan, senaste gången för ungefär ett år sedan. Någonting som nästan kan kallas för temat Den Tyska Faran.
Nej, jag tror inte att jag är schizofren. Och jag säger inte heller att alla ogillar tyska turister. Som tur är finns hur många som helst motexempel.
Det är bara så att jag har ledsnat på somligas onyanserade och förolämpande klump-argumentationer!!!!!
Så, nu ska jag gå och tycka synd om mig själv!! Det är minsann en hård lott att vara tysk i denna värld. Inte nog med att bli smutskastat av italienske statssekreteraren Stefano Stefani! T.o.m. skånske flugfiskaren Patric Broman har sina synpunkter om tyskarnas verkan.
/Georg
P.S.: Nu hade jag nästan glömt att besvara Patrics fråga, ursäkta!
Nej, vi behöver verkligen inte fler tyskar i fjällen. Men vi behöver definitivt mindre skitsnack på Utsidan! Eller hur?