Lite OT men när vi nu diskuterar materialet: bambu är ett väldigt skönt material men jag har funderingar ang. hållbarheten. Någon som testat under en längre tid? Har använt strumpor i bambu och gillar dem men upplever att de inte håller särskilt länge. De slits i och för sig på ett annat sätt än underställ men finns här någon som testat?
Jag har använt bambu underställ i säkert 10 år.
Helt underbart varmt som nr1 lager. Men inget man går runt i hemma som myskläder. Blir iskall även i en bastu skulle jag gissa.
Men så fort man drar nåt utanpå. Då är dom väldans go.
Angående storlek. Jag är 190 cm. Köper L då jag upplever dom töjs ut och inte krymper som andra kläder. XL upplever jag ger lite 1700 tals känsla med fransar runt händerna.
Hållbarheten. Kan säga jag har väldigt många tröjor, inte så många långkalsonger kvar. Men det hänger väl lite ihop med att man klipper tånaglarna lite för sällan.
Upplever dock en stor variation i underställen beroende på vart man köper dom. Granngården hade förut som hette Walking. Superb men gick sönder lätt.
Engelson, dom verkar hålla för vad som helst. Dock inte lika varm.
Kan dock säga att jag använder Bambuunderställ från Höstkylan till kosläpp. Ca 6-8 månader om året beroende på temperatur.
Är väl dock ingen vandrare som många av er. Men jag jobbade med lantbruk. Slitsamt så det räcker och väldigt mycket promenerande. Alla andra underställ/långkalsonger upplevde jag som mindre fräsch. Man kände sig blöt av svett längre etc
Rekommenderar dock bambu till alla. Svettas du som jag mycket så är det bättre också.
Kan dock inte säga nåt om hur bambu underställ passar till kvinnfolk. Har inte erfarenhet ingetdera.