Mycket informativa svar =) Tackar alla för det.
Snöpinnar har jag, detsamma med en del övrigt som nämnts. Mycket extra batterier packas. Plockar även med mig spik. Beställde även "floatation tails" på 6" till mina snöskor så de är uppe på 28" nu.
Vattenpassager är något som jag kommer hålla i tankarna, och jag kommer även skicka ett mail upp till Abisko senare i november och se vad de kan ha att säga om tillstånden för tillfället och vad de tror.
Pulka låter intressant, har dock aldrig gått med någon. Men ja, en första gång för det mesta. Kanske kunde göra någon sorts blandning...50liter säck och sen en mindre pulka...Ska fundera på det, ett bra tips, låter rimligt. Såg även den där rulken, ska läsa igenom artiklarna där.
Mina sovsäckar verkar som de borde vara tillräckliga.
Färdväg hade jag tänkt hålla mig till kungsleden (och vad som verkar bli sommarleden där) rent allmänt utefter märkta spår i så stor utsträckning möjligt(tar med gps och karta+kompass), sen över mot Nikkaluokta och bort mot Kiruna. Det hela beror dock också på vilka distanser jag kan röra mig per dag, vilket jag väl först kommer kunna avgöra då befinner mig däruppe. Så inget är hugget i sten. Vad du nämner Stallo låter dock som en intressant potentiell tur-retur ifall jag inte vågar riskera hela vägen till Kiruna (det är tydligen just där vid Nikkaluokta-området som det blir så otroligt kallt pga av luft som sjunker ned i dalen som jag förstått det).
I vilket fall tror jag det blir precis i början av December. Kommer åka upp, sen får jag helt enkelt se hur rimligt det känns att ta mig hela vägen till Kiruna med den mat jag har med mig och med den tid,utrustning jag har tillgänglig.
"Helst inte dö"...hahaha. Men d funkar i värsta fall?
Sålänge jag har förberett mig, har vettig utrustning och vet en del om vad jag ger mig in på så ja, då är det i värsta fall något jag kan acceptera
Men ja, sannolikheten är ju minimal.
Åter igen, tackar så mycket för alla svar. Hör av mig med hur det blev!
Kan ju ge ett tips själv vad gäller snöpinnar bara och nån kanske läser det här nån gång, då när letade för några veckor sedan tyckte de var väl högt prissatta. På tradera hittade jag ett 5-pack för 99kr med frakt inräknat, röda och tillverkade i vad som verkar så gott som samma aluminium-variant som MSRs snöpinnar. Skickas från kina så tar någon vecka dock.