Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kan nu meddela att det funkade fint genom Svenskt VPN
Först provade jag gratistjänsten "HideMyAss" men jag fick inte SVT-Play att funka.
Efter det provade jag "Anonine" vilket kostar 40 SEK/mån och då funkar allt kalas Man binder inte upp sig till något utan tjänsten varar i 30 dagar. Vill man sen ha 30 dagar till så betalar man igen...Jag tyckte det var värt 40 SEK denna gång.
Denna tjänst är inte olaglig och den gör det möjligt att se SVT-play om du befinner dig utomlands. Huruvida SVT gillar detta vet jag inte men så länge det bara är du som tittar och du betalar din tv-licens hemma i Sverige så tycker jag man kan göra detta med ett kliniskt rent samvete.
En dokumentär som finns på TV4Play just nu och som är riktigt bra.
Från serien "I shouldn't be alive". Just det här avsnittet handlar om två klättrare som råkar riktigt illa ut a la "Touching the void" men i Denali NP, Alaska. Sjukt imponerande insats av de riktiga killarna och bra reenactments i dokumentären!
En dokumentär som finns på TV4Play just nu och som är riktigt bra.
Från serien "I shouldn't be alive". Just det här avsnittet handlar om två klättrare som råkar riktigt illa ut a la "Touching the void" men i Denali NP, Alaska. Sjukt imponerande insats av de riktiga killarna och bra reenactments i dokumentären!
Såg "Att erövrea alptoppen" på SVTplay, mycket fint och bra presenterat av speakern. Gav ju ett visst klättersug...
Nån som har lite info om lederna som klättrades, gradering, bultning etc?