nermander; sa:Mickael83; sa:Frågan är vad fan ni får ut utav att klaga hela tiden?
Eftersom du uppenbarligen inte kan skilja på kritik och klagomål så vet jag ju inte om det är nån ide, men några tips:
1. ALLA rapporter är intressanta. Även rapporter om att ingen ny information inkommit. Det visar nämligen att man försökt, att det händer nåt.
2. Att prioritera de sponsorer som satsat mest gör att andra sponsorer avskräcks. Om den sponsor som satsat mest får en står logo och omnämnande på din hemsida, vad har då en mindre sponsor att vinna? Försök se det hela från sponsorernas sida, de skiter fullständigt i om du lyckas eller inte. För dem är exponeringen det viktigaste. (Annars är de inte sponsorer utan bidragsgivare.)
3. Du har såklart din fulla rätt att tycka vad du vill om vem du vill. MEN, det är inte alltid lämpligt att uttrycka sin åsikt öppet. Ibland är det bättre att vara "politiskt korrekt" och utöva lite dimplomati. Om jag t.ex. möter ett gäng skinheads på stan så ställer jag mig inte och skriker "Jävla rasistsvin" även om det nu skulle råka vara det som dyker upp i mitt huvud.
4. Att rabiat försvara sig mot sånt man tolkar som angrepp ger ett sken av att man är skyldig.
1. Inget nytt på västfronten. Skulle du ha blivit glad utav ett liknande svar. Att rapportera att inget har hänt verkar ju lite meningslöst. Trodde att folk kunde lista ut själva när inget har hänt.
2. Den största sponsorn har inte fått en logga alls... Felaktigt resonemang. Exponeringen blir större om man lyckas, därför vill de se en lyckas.
Ingen sponsor har klagat däremot har besökarna tyckt att sponsorerna borde vara missnöjda. Konstigt tycker jag att en del (några få hoppas jag) vet vad sponsorerna borde tycka.
3. Visst ibland är det viktigt att vara politiskt korrekt om situationen så kräver. I det här fallet spelar det ingen roll för mig. Om jag skulle möta ett gäng rasister på stan som uppförde sig illa skulle jag gå fram och vänligt ifrågasätta dem vad de håller på med. Tycker det är viktigt med civilkurage.
4. Tystnad är samtycke. Att jag skulle ha försvarat mig rabiat verkar väll att ta i lite men hur man än gör kan det tolkas som man är skyldig. Om man inte försvarar sig kan det tolkas som om man är skyldig och om man gör det kan det tolkas som om man är skyldig. Nu vet inte jag vad jag skulle vara skyldig till men du kan säkert hitta på något.
Det är rätt intressant att en del vill ge mig tips. Jag kanske borde själv ge lite tips till er:
1. Klaga inte i onödan, det lär ändå inte leda till någon förbättring om den anklagade personen inte anser att det är motiverat.
2. Var ödmjuk.
3. Respektera medmänniskor önskan.
4. Diskutera inte om sådant som ni inte har insyn i.
Att folk har varit negativ (och även oförskämda för den delen) på min hemsida leder endast till en mindre vilja att sprida informationen om hur det gick. Eftersom de flesta ändå påstår att det har varit väldigt intresserade borde det ligga i allas intresse att hålla en god stämning. Men jag antar att det inte är så enkelt. Det finns helt enkelt en del människor som av olika anledningar vill sprida en negativ atmosfär i min gästbok.
Jag hade i framtiden tänkt att köra liknande race (med eller utan sponsorer) och då ha en viss typ av realtids aktivitet på en hemsida men på grund av er så känner jag ingen lust att lägga ned energi på det. Om ni hade respekterat min önskan om ett gott uppförande i min gästbok så hade det varit bra. Istället kritiseras jag för olika saker av vilka de flesta jag tycker är helt omotiverade. Det resulterar i att ni i framtiden inte kommer att kunna ta del utav material. Det spelar inte mig någon roll utan jag tyckte bara att det kunde vara kul att dela med sig utav erfarenhter. Jag har inte förlorat något på det här, däremot anser jag att ni har förlorat något (sen huruvida det är värt något för er kan man diskutera).