Det kände jag inte till att det fanns. Är effekten "densamma" om man vill ösa på också?
Stort tack för din info
Det vill jag säga att det är. Jag har inte gjort några mätningar, men jag tror att den maximala effekten är i stort sett densamma. Däremot blir brännaren lite mer vindkänslig då lågan lyfts upp från brännarklockan, men jag har aldrig upplevt det som ett problem.
Här är lite info om saken som jag fick från Primus när jag frågade. De påstår att köket inte förändras nämnvärt, men jag kan lova dig att man med en Omnidawg kan du dra ner effekten rätt ordentligt. Det finns gott om filmer på Youtube om kåpan.
Subject: RE: RE: Deformerad klocka Omnifuel
Date: Wed, 7 Jan 2015 13:26:45 +0100
From: support <support@primus.se>
To: Aron Widforss
Hej Aron,
Du tappade mig precis när jag gick på Jul-ledigt...
Vi tycker att Omnidawg fungerar bra, även om vi såklart inte rekommenderar att man modifierar köken med delar som vi inte tillverkar. Det händer egentligen ingenting med effekten, då samma mängd bränsle går åt i slutändan. Däremot så ändras flambilden och framför allt hastigheten. Vid blåsigt väder så penetrerar inte lågan luften mellan brännare och kastrull lika bra med ljuddämparen, så då kan man uppleva att köket har lägre effekt. Däremot så kan det upplevas som tvärt om när man använder en liten flatbottnad kastrull. Det händer förvånansvärt lite med användningen. Det blir svårare att få den att brinna helt rent på fotogen, men annars är det nästan bara ljudet och vikten som förändras.
Vänliga hälsningar/Best regards
Klas Bäckman
Customer Support
Tel: +46 (0)8 440 86 68
Primus AB
Box 6041
SE-171 06 Solna
Sweden