Är du medveten om att snittvärdet för att klara Parisavtalet är 1 ton.Värdet 3.5 ligger under snittvärdet 4.7....väldigt enkel mattematik och det är väl antalet ton vi släpper ut eller inte släpper som betyder något för klimatet och inte själva antalet små bananrepubliker det råkar finns i världen ?
Ska man skuldbelägga sig själv kan man åtminstone ha den goda smaken att göra det med korret statistik.![]()
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Skitsnack !Är du medveten om att snittvärdet för att klara Parisavtalet är 1 ton.
Ja, det här blev ju en strålande debatt... 
Som vanligt några få som kämpar på med fakta, siffror och argument och sen "the usual suspects" som bara läser rubriker, är faktaresistenta och bara inte vill/kan ta vuxenansvar för att försöka förhindra den analkande katastrofen. Det är bara att inse att det aldrig kommer att gå att vända skeppet. Javisst, jag kanske inte kan hindra er från att pissa ner min värld. Men om ni tror att jag ska respektera er när ni gör det tar ni miste.
Som vanligt några få som kämpar på med fakta, siffror och argument och sen "the usual suspects" som bara läser rubriker, är faktaresistenta och bara inte vill/kan ta vuxenansvar för att försöka förhindra den analkande katastrofen. Det är bara att inse att det aldrig kommer att gå att vända skeppet. Javisst, jag kanske inte kan hindra er från att pissa ner min värld. Men om ni tror att jag ska respektera er när ni gör det tar ni miste.
"the usual suspects" som bara läser rubriker, är faktaresistenta och bara inte vill/kan ta vuxenansvar
Den som sa det han var det !
Ja, det här blev ju en strålande debatt...
Som vanligt några få som kämpar på med fakta, siffror och argument och sen "the usual suspects" som bara läser rubriker, är faktaresistenta och bara inte vill/kan ta vuxenansvar för att försöka förhindra den analkande katastrofen.
När du skriver "kämpar på med fakta, siffror och argument" menar du den "ärliga" sidan som för några inlägg sedan försökte framställa Sverige i sämre dager än det är genom att mäta Sveriges plats med tumstock på pappret i stället för siffrorna statistiktabellen visade ?
Senast ändrad:
Snälla @Gamla_Sverige , kan vi inte bara glömma denna tråd och börja om?
Totteman:
Vi ska anstränga oss för att den här typen av trådar ska fungera. Göra vad vi kan. Finns det ansvarsfulla inblandade i en ordväxling med förmåga att kyla ner situationen så fixar det sig. Var och en får göra sitt för att vi ska få ett trevligt debattklimat.
Lite smågnabb är inte hela världen. Men det är inte önskvärt i en sådan här tråd som är som en krutdurk, ibland med tragiskt slut, visar historien.
Vi ska anstränga oss för att den här typen av trådar ska fungera. Göra vad vi kan. Finns det ansvarsfulla inblandade i en ordväxling med förmåga att kyla ner situationen så fixar det sig. Var och en får göra sitt för att vi ska få ett trevligt debattklimat.
Lite smågnabb är inte hela världen. Men det är inte önskvärt i en sådan här tråd som är som en krutdurk, ibland med tragiskt slut, visar historien.
Moderatorn? Eller vad menar du?Finns det ansvarsfulla inblandade i en ordväxling med förmåga att kyla ner situationen så fixar det sig.
Totteman:
- Nej, jag menar bland de inblandade i ordväxlingarna.
- Nej, jag menar bland de inblandade i ordväxlingarna.
Först och främst har det ingenting med denna tråds ämne att göra. För det andra låter det som något du har fantiserat ihop för att ha något att självömka över.Grön ungdom döpte om släktens vedbod på rot till rar urskog. Lst gick på lögnen och med ett penndrag konfiskerade ett 70-årigt plantat till naturvårsomreåde. Utan ett öre i ersättning. Rena rysslögnen!
Om man är medveten om vilken annalkande katastrof som väntar så är det fullt befogat att prata om klimatförändringar på det sätt som görs i media. De som har något emot medias rapportering är de som egentligen inte tror på AGW.Det är väldigt sällan vår plats i utsläppsligan nämns. Däremot är det ett stort flöde av negativa nyheter kopplat till ett varmare klimat (nästan aldrig positiva). Sveriges Radio P1, som annars är bra på många sätt, är extrema i detta med att lyckas leta upp negativa klimatnyheter och stoppa in dem i nästan alla program där det är möjligt.
Om man är medveten om vilken annalkande katastrof som väntar så är det fullt befogat att prata om klimatförändringar på det sätt som görs i media. De som har något emot medias rapportering är de som egentligen inte tror på AGW.
Nej det stämmer inte. Och media borde förbättra sig.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg