tomma gastuber!

Precis, och det är väl ingen som kommer på tanken att punktera en flaska med hårstylingsprodukter, så varför göra det med en gasbehållare?

Jo, många förespråkar punktering bara för att det är häftigt...

Vi andra följer förpackningsinsamlingens rekommendationer och slänger den bland metallsopor. Det är ju förpackningsinsamlingen som dessutom betalar för destruktionen om man gör det och de borde veta bäst.

Neeeeeeeeeeeeeej ! va häftigt, precis vad jag funderat på, jag har en gammal mjölkkruka i aluminium som jag tänkt göra till vedkök, tack för inspirationen honkydory !, att fullfölja mina tankar till handling !
Jag ser på teckningen det där med reglerbara röret som tar in luft, hmmmm coolt !
Dä blir o bege sig till snickerboa o sätte fart....
Måste nog köpa en vinkelkap ochså, den förra brann ihop när jag kapade den rostiga flaggstången i hanterbara bitar, men det var en Ica Maxi maskin, så det var väl o vänta sig att den inte klarar ens mindre jobb...
Kanske åka te skroten o leta skorstensrör...
Vedköksdåren peter1959

Senast ändrad:
Du Peter, spar mjölkkrukan som den är och pynta den med blommor istället! Alu tappar nämligen sin hållfasthet snabbt om du eldar i det!

aluminium har låg smältpunkt och börjar rinna nästa innan det synligt börja glöda, bättre att satsa på något som har järnplåt i sig i stället.

Farligt avfall

Sprayburkar med övertryck (vilket inkluderar gasolflaskor) riskerar att explodera i återvinningsanläggningar. En icke-punkterad gasolflaska ska alltså gå som farligt avfall. Om man punkterar behållaren gårdet bra att sortera som metall

En tom engångstub (den utan ventil) eller en med ventil men ett hål i sidan är ju precis lika farliga som konservburken du hade fiskbullar i. Skillnaden är att "hålet" i gastuben är lite mindre.

Jag såg på Youtube hur några riktiga puckon löste det med en husvagnstank med gasol. De lade den upponer och ställde en ölburk med Termit ovanpå och sprang. Eldklot, jetstråle, flytande eld osv.

Det går ju också att skjuta på dem med luftpistolen, kanske.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg