• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Töntigt?

Re: Tönt!

[/QUOTE]

En supertönt har talat!

Finns det nåt töntigare än att förneka sin för alla så uppenbara töntighet.

Kom ut för tusan!

Hohoho!!!

:)

/ G

[/QUOTE]

Ja, eller så har en supertönt(?) missuppfattat... att jag inte på något sätt förnekar det faktum att det existerar människor som töntstämplar friluftsliv, dess utövare (inkl. mig; och ibland sig själva) och tusen andra saker...
Men hur man än vänder och vrider på det så är man den man är, och inte den som andra tycker att man är... det är i allafall min töntiga världsuppfattning?
Komma ut? Såklart, regnkläder på dådå!...nä, gu så töntigt, det är bättre med blöta jeans :eek:)
Var den du är, det är du bäst på!

Lite att göra pà jobbet just nu?

Inte helt otánkbart...

Se även trâden om Hobbex och om att köra över däggdjur med cykel.

Mvh / Mats

Re: Lite att göra pà jobbet just nu?

malindo; sa:
Inte helt otánkbart...

Se även trâden om Hobbex och om att köra över däggdjur med cykel.

Mvh / Mats

He,he.......

Det stämmer nog rätt bra det där med nedräkning inför semestern - man kör en "refresh" ungefär en gång i timmen för att se om ngt nytt roligt skrivits.

Och härmed har man sällat sig till töntligan....ha,ha
Förstår faktiskt inte riktigt den diskusionen, känner man sig som en tönt är man kanske det annars inte oavsett vad man har som hobby.

Det va min åsikt.

Önskar alla en trevlig sommar.
Uffe

Nä....

ptte; sa:
Jag har hört en del säga (inte här på utsidan såklart!!:) att friluftsliv är töntigt..
nu vill jag höra era åsikter är det töntigt?
är det bara mesar som är ute i skogen och stirrar in i elden? själv tycker jag nog inte det...

Är friluftsliv töntigt?
Är scouting töntigt?
Är överlevnad töntigt?

mvh
Patrik ;)

Jag har aldrig tyckt det är töntigt, sen jag började med multisport har jag blivit mer fascinerad av uteliv. Ångrar att jag slutade scouterna när jag var 14 därför att jag då tyckte att det var lite lite "ocoolt".

Ingen av ovanstående 3 sysselsättningar kan anses som töntigt, tycker iaf jag .

Re: Nä....

XPAT; sa:
Jag har aldrig tyckt det är töntigt, sen jag började med multisport har jag blivit mer fascinerad av uteliv. Ångrar att jag slutade scouterna när jag var 14 därför att jag då tyckte att det var lite lite "ocoolt".

Ingen av ovanstående 3 sysselsättningar kan anses som töntigt, tycker iaf jag .

Keep goin´ mate, we´re all laughs here!

:)

/ G

Tönt okey då, men vad ska en tönt göra för att bli macho då?

Enligt reklamen så kanske man skulle börja raka sig extra nära med en 3bladig rakkniv, det verkar tufft.

Töntar använder säkert bara tvåbladiga eller, gudförbjude, enbladiga knivar. Själv ska genast gå över till 3 bladiga allra minst, kanske rent av seriekoppla två 3bladiga och uppnå 6bladig status!

Efter det kommer damerna troligtvis falla som käglor inför min oemåtståndliga macho strålning.

Andra tips emottages tacksamt.

Leif...

Bara så ni inte går i taket

Vad jag hela tiden har menat i mina inlägg i den här tråden är att lite självdistans aldrig kan vara fel. Det tycker jag också gäller oss friluftsnissar.

Ett steg tillbaka och se sig själv liksom.

/ G

Inlägget om cyklar och däggdjur?

Har skrattat mig igenom den här tråden och Hobbex-tråden som tidigare nämndes, var hittar jag den om cyklar och däggdjur?

Carolina

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg