• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Töntigt?

En diskussion om vad som ár töntigt och vad som inte är det skulle nog bli olidligt lâng.. det viktiga är väl att folk struntar i vad andra tycker och tänker i denna fràga, och gör vad de sjálva tycker (lo que les salga de los cojones, sà att sága).

Alltsâ, fortsátt vara töntiga om ni trivs med det!

Mvh / RaKvPl S1/FO44 85/86 Signalist Lindholm anmáler sig

Lysmaskar och töntar

Lyckades en gång på en skärgårdsö skrämma slag på några damer och herrar genom att visa dem några lysmaskar. Undrar vem som var töntigast då...
När jag var tonåring ansågs fältbiologer skittöntiga, förmodligen för att de inte hängde på stan varje helg och satsade pengar på annat än märkeskläder. Det är ju alltid några som dominerar i klassen och av någon anledning är de sällan scouter(?). Jag säger som de andra, gör vad du trivs med och umgås med dem som du gillar.
/Stina, gift med en fältbiolog .-)

Trots att detta med töntighet är hur subjektivt som helst, sà màste man ju ändà medge att det inom friluftslivet finns en viss gradskillnad i töntighet om man jämför en en Fältbiolog med exempelvis en Polar-farare, Bergsbestigare eller Djuphavsdykare ;-)

För övrigt tycket jag att det ser lite töntigt ut att springa omkring i trikâ-byxor och ryggsäck... medan andra tycket att det är höjden av coolhet det däringa di kallar Multisport (àterigen ;-) )

Mvh / Mats

malindo; sa:
Trots att detta med töntighet är hur subjektivt som helst, sà màste man ju ändà medge att det inom friluftslivet finns en viss gradskillnad i töntighet om man jämför en en Fältbiolog med exempelvis en Polar-farare, Bergsbestigare eller Djuphavsdykare ;-)

Mvh / Mats

Förvisso finns det gradskillnader. Men jag gissar att de stora äventyrarna inte startade med att bestiga Himalaya eller skida en till en pol, utan värmde upp med några enklare äventyr. Kanske som scout rentav?
/Stina

Det är väl vad du själv anser är töntigt som gills, jag tycker att det kan vara ganska töntigt att inte vara intresserad utav friluftsliv. Vad har man då att se framemot? Bry dig inte om vad andra tycker är töntigt, gränsen mellan tönthet och coolhet är nog lika hårfin som mellan geni och galenskap.

Och sen så är det ganska töntigt att skriva sina lumpensiffror i debattforum på internet (säger en som inte gjort lumpen, alltså är det ganska töntigt tycker jag, eftersom jag inte provat ;) ).

/Martin

plast; sa:
Och sen så är det ganska töntigt att skriva sina lumpensiffror i debattforum på internet (säger en som inte gjort lumpen, alltså är det ganska töntigt tycker jag, eftersom jag inte provat ;) ).

/Martin

2.gif

Töntigt med lumparsiffror eh?

RaKvPl S1/FO44 85-86 6.Komp.

Jag skiiiter i vad "folk" tycker är töntigt :eek:)
Den som känner sig som en tönt, ÄR en tönt. Enkelt.
"Töntighet" har sitt ursprung i fördomar och rädsla för det okända... som så mycket annat...
Scouting är en uppfostran fler borde få.
Stå på er! Simma lugnt!

Tönt!

Fia81; sa:
Jag skiiiter i vad "folk" tycker är töntigt :eek:)
Den som känner sig som en tönt, ÄR en tönt. Enkelt.
"Töntighet" har sitt ursprung i fördomar och rädsla för det okända... som så mycket annat...
Scouting är en uppfostran fler borde få.
Stå på er! Simma lugnt!

En supertönt har talat!

Finns det nåt töntigare än att förneka sin för alla så uppenbara töntighet.

Kom ut för tusan!

Hohoho!!!

:)

/ G

Re: Tönt!

tigertamjaren; sa:
Finns det nåt töntigare än att förneka sin för alla så uppenbara töntighet.

Kom ut för tusan!

Hohoho!!!

:)

/ G

Nu blir jag orolig.. Du vill att vi alla skall komma ur garderoben, vad blir nästa grepp?

outing?

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg