• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Töntigt?

Jag har hört en del säga (inte här på utsidan såklart!!:) att friluftsliv är töntigt..
nu vill jag höra era åsikter är det töntigt?
är det bara mesar som är ute i skogen och stirrar in i elden? själv tycker jag nog inte det...

Är friluftsliv töntigt?
Är scouting töntigt?
Är överlevnad töntigt?

mvh
Patrik ;)

oxå ett sätt att se på saken.. men jag får nog säga att töntig faktiskt brukar användas i nedsättande syfte.. man brukar vanligtvis inte direkt säga: Åhh, kolla, en tönt! den måste jag snacka me å bli bästis me etc... bla bla bla
;)

Knappast.

Trist, för de missar en stor del av livet.Vem vill tillhöra den gråa strömmen?Simma emot den istället.Hur förklarar man för en "cityslicker" känslan när man är långt ute i skogen vid en sprakande brasa och inväntar på att kvällens mörker skall sänka sig över en?Vid de tillfällena blir jag religös.Nä du ,var glad att du till hör oss "nördiga" friluftsmänniskor istället.
Ut o njut.
mvh Nicklas.

själv njuter jag för gullt.. bara det att jag inte fattar att man kan döma ut nåt så fullständigt utan att ha testat de... dessutom så tycker de flesta att lumpen är "coolt".. :S
;)

Det e nog mer en 16års grej det här med vad som e töntigt och inte töntigt.. När du e 20-25 så blirre ballt med frilufsande igen.

FJS90/91; sa:
Det e nog mer en 16års grej det här med vad som e töntigt och inte töntigt.. När du e 20-25 så blirre ballt med frilufsande igen.
Eller åtminstone så lär man sig med åldern att bry sig mindre om vad andra anser vara rätt. Och göra det man vill, oavsett om det är töntigt eller inte.

/Håkan

När innegänget...

... kallar någon för tönt, betyder det bara att han/hon inte dansar efter deras pipa. Står du emot det trycket är du starkare än de flesta - och kan göra med ditt liv vad du vill - inte vad andra vill.

Supertöntigt!

Uteliv är och förblir supertöntigt, precis som så mycket annat vi älskar att sysselsätta oss med.

Allt det där letandet efter den perfekta utrustningen, de töntiga fjällrävengrejorna, finnarna i pannan efter mössan / kepsen, turtipsen i Rapadalen, lukten av myggmedel, myggbetten, goretexsockorna, och den förbannade gröten till morgon och kväll. Vi kommer hem efter våra turer blekare än vi reste. Våra kläder är skitigare, vi luktar Urban. Och vi koketterar över våra bragder i bergen. Vi ÄR ju töntar, men också töntar måste få leva.

Leve tönten!

/ G

Så gärna, så gärna!

Förbandskamrat, så gärna, så gärna!

Stryk 3:e person och lägg dit första istället så blir det så fint så!

En stolt tönt är en ännu töntigare tönt!

;)

/ G (G.U. 85-86)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg