Tirra Bomull!

Typisk "hata Fjällräven" kampanj

Detta är exempel på "Hata Fjällräven", en debatt som blommar upp lite då och då på utsidan.
En intressant diskussion torde uppstå om Fenix skulle köpa ex, Klättermusen.

//PW

Re: Typisk

perwickström; sa:
Detta är exempel på "Hata Fjällräven", en debatt som blommar upp lite då och då på utsidan.
En intressant diskussion torde uppstå om Fenix skulle köpa ex, Klättermusen.

//PW
Jag fattar inte hur du kan tolka den här debatten som "Hata Fjällräven debatt"??????????????? Vem har rackat ner på Fjällräven? Man kan väl kommentera materialval i olika produkter utan att det ska tolkas som en hat-debatt? Konsiga associationer tycker jag.

Jag slår i alla fall omedelbart ett slag för Fjällrävens grova skjortor i G-1000 väv. Jag älskar Fjällrävens skjortor i G-1000 väv. Jackorna i G-1000 väv, typ Island, Telemark osv. är också sköna, tåliga, andas bra och är förträffliga under skogsvandringar så länge det inte regnar hela tiden. Gärna skulle jag kunna alternera mellan min Fjällrävenjacka och GT-jacka under fjällvandringar, men viktskäl gör då att G-1000 jackan får stanna hemma.
[Ändrat av Raskesven 2003-05-21 kl 16:45]

Eh?

Jag hatar då verkligen inte fjällräven, jag ska snart säga upp mitt el- och teleabonnemang för att bli ännu mer traditionel.

Re: !

mickenTHN; sa:
Jag gör mig lite rolig på Fenixiseringen och Friluftsbolagiserningen på Tierras bekostnad! Men säg som det är, halva deras senaste katalog är ju bomull och travel ställt mot vissa andra märken, och verkligen ställt mot hur de var förut.

Jag håller med perwickström om att det verkar ha börjat som en hata-fjällräven-kampanj eller åtminstone synd-att-Fenix-har-tagit-över-Tierra-kampanj, och det kan iofs vara befogat, men inte vad gäller leisurewear i bomull utan snarare vad gäller risken för utarmning av övrigt utbud.
Tierra har som sagts tidigare väldigt länge haft en uppsjö av enklare kläder i bomull vid sidan av sina tekniska plagg.

Dock ändrade sig ju inriktningen på tråden när mickenTHN inte fick omedelbart medhåll i sitt lilla utbrott.

Hej hopp/ N

bönder under svampen

De hade ju till och med en egen Canada Goose-kopia för några år sedan (inte bomull, men jäkligt bonnigt).

Du kanske skulle säga det till alla stureplanshangarounds...... de brukar ju annars inte direkt förlika sig med bönder ;)

HMFL

Re: bönder under svampen

hobbit; sa:
Du kanske skulle säga det till alla stureplanshangarounds...... de brukar ju annars inte direkt förlika sig med bönder ;)
HMFL

Hehe... finns det nåt bonnigare än just stureplanshangarounds?
"Alla" har Canada Goose-jackor, inte minst förortskidsen.

Dessutom: innerstadssnobbarna verkar ju vilka leva som lantbrukare: de kör terrängbilar och klär sig i kläder hämtade ur "Hem till gården".

Apropå bomull:
Konstigt att så få begriper att bomull ÄR ETT FUNKTIONSMATERIAL. 90 % av min tid är bomull det särklassigt vettigaste materialvalet. Men ni kanske sitter framför datorn iklädda superunderställ?

Mmmm

Men betalar du 200 kr per T-shirt eller 500 kr per skjorta, och i så fall varför :) Vafför göö ni på däätta viiiset, vaffö gööör ni?

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg