Mezzner; sa:
Att påstå att man har täckning för kostnaden enbart brukar betyda alltifrån att ma gör en substantiell förlust till att man räknat in vinsten i självkostnaden. Jag vågar nog utgå från att ni inte ligger i den senare delen av intervallet...
Priset och volymen (med hänsyn till den begränsade svenska marknaden) osv. gör att ni säkert behövde en entusiastisk filmare och "producent", snarare än att ni kunde välja på filmbolagens anbud. Det gör väl ev produktplacering acceptabel också.
Förvisso är det så. När jag pratar om kostnader menar jag sådant man får kvitton på. Tid, bensinkostnader, osv., allt sånt är taget ur egen ficka och kommer i bästa fall att kompenseras med tiden... I bästa fall. Något anbud från ett filmbolag fanns inte direkt
Men det här är ju knappast något man gör för att bli rik, utan för att man tycker att det känns angeläget och är roligt. Bara det att kuska runt på olika ställen för att filma har ju något slags värde i sig.
För den nyfikne kan vi berätta att filmen är inspelad på bl.a. följande platser (med reservation för att jag kan ha glömt några ställen):
Den är inspelad i:
Simonsberget, Tunaberg
Kulberget, Nacka
Ryssgraven, Kungsängen
Solbergasjöklippan, Åkersberga
Kärsön
Älvsnäs, Ekerö
Noret, Tyresö
Gustavsbergs vattentorn
Träskberget (Saharaväggen), Tyresö
Nacka kvarn
Henriksdalsberget