Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har senaste säsongerna kört Altra och Lone peak 7, och nu 8. Magiskt bra skor, kan promenera och springa flera mil om dagen utan problem. Fungerar även bra på asfalt. Kör bara dessa skor oavsett om det är fjällen eller stadsmiljö.
Traditionelle Lederschuhe treffen innovative Farben. Entdecke jetzt eine große Auswahl an Schuhen und Taschen. Handarbeit aus Österreich. Von Sommer bis Winter.
Trådstarten är inte helt ny ser jag, men ändå.
Jag har blivit med ett par såna här, trots att jag inte har fötter som är breda eller höga eller särskilt besvärliga på något sätt, så har det varit en intressant bekantskap för vandring i hemmaskogen. Bra fäste och markkontakt, lätta på foten. (Jag kör med dubbla sockar och en extra iläggssula under den ordinarie, pga mina låga platta smala fötter.) Vivobarefoot
Hur är greppet på vått/lerigt/snöigt underlag?
Funderade på att köpa ett par realfoot farmer men tyckte att sulan såg rätt dåligt mönstrad för att vara en känga..
Själv behöver jag varken "stabilitet" eller mycket till dämpning, så för egen del bara Lundhags vanliga lätt formade ullfiltsulor. De ger en aning stöd åt fotvalv och skålning/tryckutjämning kring hälarna, och är tillräckliga för att få bort genomslag av vassa småstenskanter o.d.
Men det är ju valfritt att lägga in något mer stödjande, dämpande och/eller vridstyvt.
Anledningen till att jag håller mig till ullfilt (eller, i stan, läder) är att mina fötter ofelbart blir både blöta och kalla av syntetmaterial. Ullfilten buffrar fukt och värmer även i fuktigt tillstånd.