Tips för att skydda sig mot bedragare

Finns den tjänsten fortfarande då? Inte använt sen vanliga "Posten" försvann, men den var bra.
Har ingen aning men den fanns på 80-talet. Annars har Klarna troligtvis motsvarande tjänst, för dom gör vad som helst för att tjäna pengar i små belopp och älskar kunder som inte kan betala...
 
Jag vill att det jag skickar ska vara av bästa kvalitet, och skulle inte lura något. Jag säljer och köper mycket, b.la. barnkläder, böcker, filmer är det som mest går. Jag har även sålt några gitarrer och skickat med gott resultat.
 
HasseQ - Har förklarat hur det fungerar eller inte fungerar och Ni andra kör lite hittepåtips

Välkommen till verkligheten säger jag bara
 
Sista/enda gången jag någonsin har köpt något av värde på distans var ett objektiv som vi fixade så att en av mina kompisar mötte upp säljaren i Sthlm. Han hade med sig objektivet (och en kamera), förpackningen och kvittot. Så min kompis kunde kolla att objektivet var felfritt (*ssssss* min kompis kunde inget om foto.).
 
HasseQ - Har förklarat hur det fungerar eller inte fungerar och Ni andra kör lite hittepåtips

Välkommen till verkligheten säger jag bara
Verkligheten är att jag inte har möjlighet att träffa de jag köper och säljer till. Som sagt jag köper och säljer varor flera gånger i månaden och skickar utan några problem.
 
Verkligheten är att jag inte har möjlighet att träffa de jag köper och säljer till. Som sagt jag köper och säljer varor flera gånger i månaden och skickar utan några problem.

Och jag köper aldrig något på distans som kostar mycket. Skulle aldrig ens sälja något som kostar mycket om jag inte träffar köparen öga mot öga och se att pengarna är inne på mitt konto.

Men vi är allla olika.

Jag har aldrig gjort en "dålig" affär oavsett köp eller sälj
 
Och jag köper aldrig något på distans som kostar mycket. Skulle aldrig ens sälja något som kostar mycket om jag inte träffar köparen öga mot öga och se att pengarna är inne på mitt konto.

Men vi är allla olika.

Jag har aldrig gjort en "dålig" affär oavsett köp eller sälj
Jag sålde en gång en gitarr för 9000 kr och skickade den spårbart med Schenker utan några problem.
 
9. Googla namnet. Snubben som försökte sälja bland annat ett Nallo 2 för 4000kr häromdagen råkade ha ett namn identiskt (samtliga namn) med en så pass känd bedragare att han hade en egen tråd på flashback. Har hänt mig fler än en gång.
Att få en egen tråd på Flashback är inte dåligt. Starkare än så kan väl inte varningsklockorna ljuda.
 

Liknande trådar