ThermaCell - Hatar Myggor - Erfarenheter ?

Noterar att några skrivit om att köra thermacell i tält. Det ska man inte göra.

Jag har en dålig ovana att ibland kolla om saker är varma eller inte genom att känna efter med läpparna. Gjorde det en gång för att se om min thermacell som varit igång svalnat tillräckligt för att packa ned den.

Resultatet var en först stickande känsla i läpparna vilket övergick i att de domnade bort. Det höll i sig i några timmar och sedan dess är jag mer försiktig med användandet eftersom det uppenbarligen kan påverka människor också.
 
Noterar att några skrivit om att köra thermacell i tält. Det ska man inte göra.

Jag har en dålig ovana att ibland kolla om saker är varma eller inte genom att känna efter med läpparna. Gjorde det en gång för att se om min thermacell som varit igång svalnat tillräckligt för att packa ned den.

Resultatet var en först stickande känsla i läpparna vilket övergick i att de domnade bort. Det höll i sig i några timmar och sedan dess är jag mer försiktig med användandet eftersom det uppenbarligen kan påverka människor också.
Att man reagerar vid kontakt med läpparna behöver ju inte automtiskt också betyda att det är skadligt att inandas. Men står det något i bruksanvisning om anvädning i slutan utrymmen. Gasbrännaren drar ju lite syre också men skulle inte gissa att det rä så m,ycket som ett kök och att det kan leda till osunda nivåer av koldioxid eller kolmonoxid, men säkert vet jag inte. Jag hade nog inte själv gått och somnat i tält med makapären igång.

/Patrik
 
Förhoppningsvis så har man ett myggsäkert (inner) tält.... Men man kan ju köra den en liten stund ändå, för att få bort dom små krypen...
 

Liknande trådar