Thermacell Backpacker myggmattor

Hej, har införskaffat en Thermacell Backpacker för att slippa mygg, valde den här modellen för att slippa dom små och dyra gasolflaskorna, som man använder i dom bärbara Thermacell, men dom blå myggmattorna, dom måste jag ju köpa, och dom är inte gratis.
Då är min fråga, om det är någon här på Utsidan, som vet var jag kan handla sådana till ett bättre pris
 

Bilagor

  • 24872D0C-7DE0-4F06-A156-EC924F578C97.jpeg
    24872D0C-7DE0-4F06-A156-EC924F578C97.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 26
  • 9A9C91FF-F1F9-483A-9372-FED31071965E.jpeg
    9A9C91FF-F1F9-483A-9372-FED31071965E.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 25
Jag köpte 12 mattor för 205:- på Amazon i början av sommaren men priserna varierar över tid där. Samma säljare tar nu nästan 300:-
 
Stadium har ibland rea på Thermacell alt medlemspriser. Har köpt billigt på så vis, även om det var något år sedan. Gäller att hålla ögonen öppna alltså!
 
Såna där ställen som Fruugo, Fyndiq, Amazon etc säljer ofta plattorna i storpack på uppåt 120 stycken för begränsade mängder av den svenska skräpvalutan - om det sedan visar sig vara MrMosquito-storleken:
så är det bara att ta två i taget... Fortfarande kostnadseffektivare än svensksålda Thermacell-plattor!
/Odd
 
Senast ändrad:
Såna där ställen som Fruugo, Fyndiq, Amazon etc säljer ofta plattorna i storpack på uppåt 120 stycken för begränsade mängder av den svenska skräpvalutan - om det sedan visar sig vara MrMosquito-storleken:
så är det bara att ta två i taget... Fortfarande kostnadseffektivare än svensksålda Thermacell-plattor!
/Odd
Är det samma lagom giftiga substans är eller är det något som kan vara ohälsosammare/effektivare?

/Patrik
 
I annan tråd finns ju tips om att flytta över gas-slattar mellan tuber,
Vill man köra med termacells egna minigasflaskor finns filmer på youtube om hur man kan återfylla dessa med tändargas-flaskor, kräver att man borrar bort en backventil.
Som vanligt med gas: På egen risk!

/Patrik
 
I annan tråd finns ju tips om att flytta över gas-slattar mellan tuber,
Vill man köra med termacells egna minigasflaskor finns filmer på youtube om hur man kan återfylla dessa med tändargas-flaskor, kräver att man borrar bort en backventil.
Som vanligt med gas: På egen risk!

/Patrik
Jag köpte Thermacell Backpacker för att slippa dom små och dyra gasolpatronerna, men myggmattorna behöver jag.
 
Är det samma lagom giftiga substans är eller är det något som kan vara ohälsosammare/effektivare?
/Patrik
Ingen aning - jag kör fortfarande med Ryobi-plattor utomhus och dubbla MrMosquito inomhus.
Förhoppningsvis är de kinesiska mer högkoncentrerade, det skulle inte störa mig det minsta
- men det skulle förhoppningsvis störa myggjävlarna ute på altanen...
/Odd
 

Liknande trådar