• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Telemark!?

Hej!
Håller på med mitt specialarbete i skolan som bland annat handlar om telemark.. men jag har inte lyckats hitta någe bra info ännu om det...
Så min fråga är om det är någon som kan tipsa mig om bra sidor eller böcker om telemark!

Börjar känna mig en aning stressad... //annelie

Telemarkens historia

Hej!
I senaste numret av Svenska Fjällklubbens tidskrift "Fjället" finns en omfattande artikel om telemarkens historia från forntid till nutid. Mycket intressant! Kontakta Svenska Fjällklubben och hör dig för hur du får tag i numret.

Hemsida: http://www.fjallklubben.org
Adress: Svenska Fjällklubben, Skogvaktargatan 6 B, 115 42 Stockholm
Tel: 08/783 79 73
E-mail: info@fjallklubben.org

Mvh,
Petra

Hej
använd Libris! Där kan man söka på böcker som finns på bibliotek i Sverige. Mkt bra! Där kan man också se bibliotek som har böckerna. Tyvärr är dessa listor inte alltid kompletta, tex verkar inte böcker som finns på Stockholms stadsbibliotek ingå. Länk:
http://www.libris.kb.se/enkel.sokning.html

Jag sökte på telemark och fick en massa träffar men här är två som är relevanta för dig.

Free-heel skiing
Parker, Paul - Seattle, cop. 1995
Finns bl.a. på idrottshögskolans bibliotek i Stockholm

Svensk utförsåkning. Telemark
Stockholm, Cop. 1994
Finns också på idrottshögskolans bibliotek.

Enligt Libris kan du hitta tidningen Fjället på Kungliga biblioteket tex.

Daniel

Oj

Hur glad som helst för eran hjälp.. trodde ej jag skulle få så här bra respons!
Ett stort TACK! //annelie

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg