Den glade Amatören
Det med att folk lägger upp meningslösa och o skarpa bilde lite överallt kan jag förstå för det är ju som sagt inte alltid man vill säga "kolla-viket-fint-kort-jag-tagit" utan kanske "vi-hade-jätte-kul-när-vi-paddlade"
Jag kan säga sånna bilder är med kul att titta på, då om man får se jätte många superfina bilder hela tiden tappar man nästan skärpan på vad som är bra och vad som är "dåligt" då det mer blir inrikktat på detaljerna och inte helheten
Jag började med en analog kompaktkamera övergick till en analog system kamera, hmm men det mest för att
1. jag har intresset för att fota
2. fick den
3. Jag ville lära mig ta mer än bara minnes bilder
jag gick en kurs och lärde mig tillochmed att faramkalla själv (svart-vitt)
men som amatör köptejag en kompakt digitalkamera Casio Qv-r41, det blir mest minnes bilder dmen en sådan tycker jag iaf, men har åstakommit riktigt bra bilder jag är nöjd med
den digitalasystemkameran jag fotar med ibland (inte min)
Fram för allt tar man som flera har sagt flera bilder på samma motiv och det gör att man "lättare" få en snygg bild eftersom man kan se resultatet på en gågn, det e kanske det som gör att flera Amatörer har blivit min "proffs", då när jag var "ung" hmm inte riktigt sant då jag är 20 nu men iaf för 5 årsedan när jag började fick man tänka innan man tog kortet för att man hade inte råd att knäppa flera,
en bild säger men än tusen ord? ja , men bakom varje bild ligger det tusen tankar ?
kanske iaf innan digitatekniken kom
http://ciwie.sytes.net/galleri/fredriks-galleri/index.php