Tävling: Orust runt, 2 dgr, intresse?

Orust Runt 2011 =motvind och muskelvärk

Kraftig motvind .regn .regn och konstigt nog sol på kvällen fick vi uppleva .Min resa tog slut, iMollösund,liksom muskel,orkern.Min respekt till Er som kämpade vidare !!!!
 
Martin Nordstrand i en Fusion var först in till Ljungskile å Urban Wedberg var 2:a i en Extreme type-R...ska bli spännande när tiderna räknas ut! Men vilken slit det måste ha varit i det vädret :cool:

/Janne
 
Hörde att det varit mycket tufft även om hemresan blev aningen lättare än utresan. Kan inte varit kul att vakna till spöregn mot tältduken (om nu de kunde sov...). Ryktet säger att det var tre Extreme type-R och två surfski bland de fem främsta. Som vi var inne på förut - bra kanotister i bra kanoter ;-)

Ska bli kul att se resultatlistan och jag hoppas att allt gått bra för alla!!!
 
Jag vill utnyttja tillfället här på forumet att framföra ett stort tack till Thomas Åhlberg på Orust Kajak som tog så väl hand om oss fyra blöta slitna paddlare som anlände Stocken vid 10-tiden. Thomas ordnade så vi fick nyttja campingens serviceanläggning. Man fick sig en dusch, kunde köpa sig en kanelbulle med kaffe, få varma kläder på sig och som pricken över i:et skjutsade han oss OCH våra kajaker tillbaka till Ljungskile. Allt föll liksom på plats så fort vi träffade Thomas.

Tack!

Men, jag är INTE avskräckt. Jag ska runt den där dj...a ön nästa år! Arrangemanget är helt i min stil och jag gillar när det gör ont ibland.

Leif, om du vill så får du gärna göra en publik blänkare på orustrunt-sidan om Thomas insats.

Mvh
Jonas Sääv
 
Kraftig motvind .regn .regn och konstigt nog sol på kvällen fick vi uppleva .Min resa tog slut, iMollösund,liksom muskel,orkern.Min respekt till Er som kämpade vidare !!!!

Min respekt till alla som kom till start! Väderprognoserna fick mig att avstå den här gången. Hoppas att ingen råkade illa ut i de starka vindarna.

Rune
 
Dags att vara med nästa år Erik och Janne, så jäkla långt till Ljungskile är det inte och allt handlar om prioriteringar ;-) och Rune jag hoppas att du är hel till näst år.
Strongt gjort av folket i täten att ha så mycket pannben och fys, det bör väl i ärlighetens namn tillägas att det inte är endast båtmodell det hänger på, den är bara ett av verktygen i ekvationen.

Jag är själv en odiciplinerad men emellanåt seg amatör och hade väl lite hjälp av min V12, det gör ju inte så mycket om man hamnar i vattnet med en surfski. Nu är jag inte heller så där värst tävlingsinriktad och får jag välja är det viktigare att alla har kul än att jag vinner över mig själv. Det var på vattnet bitvis mycket mer spännande än jag ville att det skulle vara.
Mest imponerande är att så många plöjde sig hela vägen runt, hade själv lust att paddla in till Stocken på sönd morgon är regnet trummade mot tältduken och jag är glad att jag kom runt utan att vurpa mer än två gånger. Tack för specialpriset för den insatsen, tänk att man kan vinna ett pris så lätt, tackar :)

Tack till alla som hjälpt till med logistik för arrangemanget och många tack alla deltagare för er glada positiva atityd och miner, och nu i efterhand, kul att det blev så tufft.
Det kan nämligen inte bli speciellt mycket värre väder, så alla som inte dök upp pga. väderprognosen kan lugnt vara med nästa år :)

Anders
 
Får tacka för en fin fikapaddling..... bilden tagen söder om Mollösund innan vi tar riktning rakt ut mot Käringön. Det var väl så här det såg ut under helgen, eller?
 

Bilagor

  • P8061177.jpg
    P8061177.jpg
    72.9 KB · Visningar: 585
Sådär, nu ligger resultatlistan på hemsidan! Vi saknar dock några taggar, och två personer hade missat att stämpla in starten från Vallerö, så det kommer röra sig lite i listan den närmsta tiden. Antal startande ekipage var 106 varav 30 bröt (kan komma att justeras ner lite när vi får in saknade taggar).

Vi har även öppnat anmälningarna för nästa år :cool:

Tack alla deltagare för en fantastisk helg! Mycket väl kämpat, oavsett om ni kom runt eller inte.

Ett extra tack även till Tomas på Orust Kajak som körde ett gäng Orust Runt paddlare från Stocken till Ljungskile när de bröt dag två.
 
Dags att vara med nästa år Erik och Janne, så jäkla långt till Ljungskile är det inte och allt handlar om prioriteringar ;-) Anders

Tack för inbjudan men det får nog vara. Jag gillar motionspaddling men vill sen helst hem till dusch och min egen säng ;-)
Däremot har jag bestämt mig för att det ska bli ett tredje (minst) DKM innan jag ger upp den sidan.

Jag är imponerad av de som fullföljde i år och i motvinden så är det ju ännu tuffare för de som är ute lägre tid eftersom de knuffas tillbaka mer av varje våg och dessutom möter fler vågor. Tapperhetsmedalj till de som tog 12 timmar på sig ut!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Andersson Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse? Paddling allmänt 44
bhindas Köpa motion/tävling kajak, var? Paddling allmänt 1
Stuvarn Saknar en tävling för havskajaker i havsmiljö! Paddling allmänt 24
avslutat medlemskap 1003 Tävling/lek? Paddling allmänt 9
fibbla TÄVLING FÖR GLADA MOTIONÄRER Paddling allmänt 0
jonssonmartin Långdistans paddling Tävling???? Paddling allmänt 5
utesälen Paddling i lä vid Orust/Tjörn Paddling allmänt 4
orjanraberg Tältplatser nära Hjältön vid Orust som går att nå från land? Paddling allmänt 2
Gustav Cronhamn Run Tjörn och Orust Paddling allmänt 8
karinoj Övernattningsplats runt Stocken/Orust Paddling allmänt 3
fredric_verklig.se Paddling från Stocken (Orust)? Paddling allmänt 1
jonta Paddling i Bohuslän Orust! Paddling allmänt 2
Orust Paddling allmänt 1
Mirek_Z Förslag på en kajaktur runt skären. Paddling allmänt 7
RonnieByström Paddla runt gotland Paddling allmänt 5
Slangis Södertörn runt 4/7 2024 Paddling allmänt 2
Henmar Tips på turer för Packraft runt Sälen/Tandådalen? Paddling allmänt 4
LinaHa Östersjön runt Paddling allmänt 0
friluftaren Paddla runt Adelsön? Paddling allmänt 3
BS tältplatser runt Kållandsö och Lurö Paddling allmänt 1
igs Paddling runt Siljan Paddling allmänt 3
Lumberjack92 Söker turförslag, Kanadensare runt Göteborg ca 4 dagar Paddling allmänt 2
Grönblad Packrafting runt Stockholm Paddling allmänt 2
friluftaren Paddla runt mälaröarna, finns tältplatser? Paddling allmänt 13
thureb Dagstursförslag Stockholm 1 Härsö runt Paddling allmänt 0
greendanger Hur svårt att inte slå runt? Paddling allmänt 12
s3.n Tips på övernattningstur runt Örebro! Paddling allmänt 4
fetgris Mälaren-hjälmaren runt Paddling allmänt 7
Ha st Lidingö Runt – träningspaddling 25 km, följer du med? Paddling allmänt 5
Kajak Cykel Hyresvilkor, kajak runt Kinda Kanal Paddling allmänt 15
Johan.Larsson Event - Paddla Viaredssjön runt 14/8 2011 Paddling allmänt 0
maddebjörkö Paddling runt Skärhamn Paddling allmänt 1
info19 Motionsloppet Tylön Runt Paddling allmänt 6
Leo_73 Runt Vänern Paddling allmänt 21
hisbro kajak klubb runt Grebbestad ? Paddling allmänt 4
paugusts Iläggsplatser runt Göteborg? Paddling allmänt 12
anna-r Vi är på väg runt västsverige, några tips? Paddling allmänt 2
19780 Kajak runt Korsika Paddling allmänt 2
Peifen Runt Irland Paddling allmänt 2
fraewu Paddla runt Vancouver Paddling allmänt 4
surpaleijon Är det farligt att slå runt? Paddling allmänt 23
Rindmyr Paddla igenom eller paddla runt!? Paddling allmänt 6
hassex Filmtajm Djurgården runt på 9min Paddling allmänt 0
Erik Barkefors Skapa ditt eget "Jogersö Runt" Paddling allmänt 14
Kjell Lundgren Ekoln Runt 2008 Paddling allmänt 2
Vandrare För er som tröttnat på att läsa om att paddla Sveriges kust runt Paddling allmänt 2
Nixons Paddelhelg runt Stocholm, var? Paddling allmänt 3
Alexander85 Paddla runt England? Paddling allmänt 7
Friluftsnomad Paddla runt Östersjön? vill du med Paddling allmänt 0
Kjell Lundgren Motionslopp Ekoln Runt i Uppsala 19:e Augusti Paddling allmänt 5

Liknande trådar