Rundbrenneren är restnoterad. Ringde Frisport senast idag och fick ett halvt löfte om att den hinner komma till sista helgen i september, när jag sticker på en 10-dagars vandring. Givet att jag hinner få den kommer en rapport första halvan av oktober.
Raskesven [/QUOTE]
Vell Jeg tror du skall ta å avbestille hele rundbrenneren!!!
Jeg har nemlig testet den og er ikke videre imponert!!
i hvert fall ikke til den prisen!!
det blir som å fyre bål i en malingsspann med hull i!!
Den brenner for så vidt ganske greit men veden må fortsatt være skikkelig tørr for at det ikke skal bli barre røyk inne.
det blir ikke noe varmere inne enn med et bål. Det vill si god strålevarme men luften blir ikke videre varm slik som det blir med en ovn!!
Videre tar det ikke så veldig mange timer før den er full av aske og glør så det nesten ikke er plass til ved!!
Dersom du også har kjøpt med den opphengsgreia så synes jeg den er alt for svak og spinkel og vill sikkert bøye seg eller knekke etter hvert.
Eneste positive jeg har å si er at du får bålet opp fra snøen på vinteren og dermed får mindre røyk av den grunn!!
Dette var nå min mening etter 2 dagers fyring med rundbrenneren!! [/QUOTE]
Det lät ju inget vidare. Annars tänkte jag att den höga formen skulle ge bra drag och möjlighet till lite större klabbar. Men tack för recensionen. Jag kan istället varmt, hett, rekommendera Moskoselkåtans lilla eldspis, som jag fortsätter använda:
En ihopfällbar plåtlåda med hål i botten. Uppställd på sten eller klabbar blir det bra drag och eld trots att allt inte är snustorrt:
Väger ett kilo, är uppfälld 30 X 20 X 11,5 cm. Och ihopfälld 11,5 X 3 X 4 cm. Lättpackad. Kostar 600 spänn, men jag har haft min i flera år nu och använt den mycket. Blir lite skev ihopfälld numera men uppfälld står den fortfarande bra och fungerar utmärkt. Den ger fin värme ner till –10, sen är den lite liten och det är kamindags, vilket ju är snart
:
Raskesven