Köp en begad tentipi. Dom är inte så vanliga, men lägg en bevakning på Blocket.En stor del av tanken med att köpa ett sånt tält med kamin är faktiskt också att ha en personlig beredskap för om något går åt helvete.
Som det är nu när man sitter i en lägenhet och staten har lagt ner allt vad som fanns av både militärt och civilförsvar och hela samhället är totalt beroende av elektricitet så behövs det inte mycket mer än en riktig vinterstorm som klipper strömförsörjningen så sitter man i skiten ordentligt.
Bor ju bättre i ett tält än i en lägenhet då,men då vill det till att grejorna håller också...militärtälten funkade ju utan problem på vintern även när man låg ute i fält, men dom behövde ju impregneras emellanåt för att inte drabbas av tygröta/mögel vad jag kan minnas.
Kaminen håller jag med om är grymt överpris på, enda fördelen jag kan se med den är att det går in rejäla vedträn i den. Har även sett kaminer med glasfönster på numera, grymt härligt med lite ljus i kåtan också!
Ska jag ha någon tältkåta så blir det en Tentipi Safir...men det kommer att dröja med den prislappen.
Finns några ute nu, håll koll om det kommer ut något som passar dig [emoji106]
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk