Vad är "bra"?
Nu har du ju fått tips om flera tänkbara kvalitetsmärken, så urvalet är hyggligt avgränsat. Resten av beslutsgången handlar nog om dina egna prioriteringar vad gäller utformning av detaljer, öppningssätt, ventilation, vikt, pris, takhöjd och rymlighet i övrigt, hur du värderar en stor absid, om du får någon fördel av att tältet är självstagande etc, etc. En del av allt jag räknat upp står i konflikt med annat, så botanisera på resp. hemsida och klargör dina egna prioriteringar för dig själv. De behöver inte alls likna någon annans.
jo, förstår det. Men generellt kan det ju vara en specifik modell som är väldigt populär, en prisvärd modell. Då jag tänkt använda för långdistanscykling så tänkte jag väl att några antaganden går att göra från din sida, jag tänker oavsett om jag personligen skulle vilja ha en hyfsad absid för min packning så tror jag det i alla situationer är mindre viktigt än ventilation, pris etc. Förstår att mycket kan kollas från min sida, men sen är jag också 20 år och detta är första gången jag tänker på vad som är viktigt med ett tält, så i grunden försöker jag väl förlita mig till en viss del av er på utsidan som faktiskt varit igenom samma strul en gång i tiden.
Jag tänker att vissa saker är en smaksak, andra saker är inte en smaksak, och ni med erfarenhet har verkligen som det är förtydligat vad det står emellan enligt mig, jag har också tittat till stor del på recensioner på tält och varit i både butik och kollat på hemsidor, så jag gör så gott jag kan själv, men känner att jag behöver viss hjälp.
och som sagt, tack för all hjälp jag fått!