Sylstationen byggs ut/om

Det skulle ju vara intressant att få reda på planerna. Platschef är Billy Söderin och jag har för mig att det är rätt nyligen han tog över så han har väl förnyingsplaner.

Han är extremsportare så visst kan man få dåliga vibbar om man vill ha kvar enkelheten. Samtidigt så är hans far känd bergsguide och det verkar finnas hjärta för det "äkta" och enkla inom familjen också. Så det återstår att se vad om händer och det kan ju vara värt att bevaka under tiden.

Även om jag tror att platschefen är med i processen så är det knappast a one man show. Birger Dynesius är väl stugområdeschef tex.

Birger Dynesius är väl stugområdeschef tex.

Hans nuvarande titel (sedan nyss) är "stugsamordnare" och även om stugorna och stationerna är närmare knutna till varandra nu än tidigare så är han inte inblandad i driften av de senare.

Själv skulle jag tippa på att ett riktigt restaurangkök ligger nära toppen av priolistan.

Men den stora frågan är väl om det är samma nissar som sist det begav sig som kommer att leka med bordsfläkten? ;)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg