Det görs mycket för att minska de negativa konsekvenserna på allt det som Du räknar upp, många tycker att det är saker som man bör, och kan göra något åt. Uppenbarligen inte Du. Vi ska acceptera att människor dör, blir sjuka eller skadas.
Då förstår man även ditt resonemang om björnar. Jag tycker förövrigt att det verkar vara mest Du som skriver om farliga björnar. Kanske Du är lite ambivalent och försöker övertyga dig själv.
Det görs mycket för att minimera riskerna och konsekvenserna av det jag räknade upp men dom kommer alltid finnas där och vi kommer alltid att tillåta dom, vi ska inte acceptera att människor dör av cancer eller hjärtsjukdommar men så kommer det alltid att vara. Något annat har jag aldrig hävdat, men jag hävdar att precis som att jag inser och accepterar att det kommer dö folk i trafiken så kommer människor dödas av djur. Jag har dessutom poängterat att fästingar är betydligt mycket farligare än björnar och postat länkar till forskarrön om hur pass ofarlig den svenska brunbjörnen är.