Dags att leta vevparti och kasett till min Surly Long Haul Trucker ram.
Är väldans okunnig.
Letar: vevparti + kasett till Surly -LHT
Cykeln ska bära 120kg tung man + FULL packning av back och fram.
Tanke om vetparti och kasset: Ska vata BRA HÅLLBARA KRAFTFULLA komponenter - men inte så överdrivet tekniska/moderna så de inte går att byta vid en cykling i Afrika.
Tar gärna emot förslag och erfarenhet från er + vad menas med innehållet i posten nedan?
Är väldans okunnig.
Tanke om vetparti och kasset: Ska vata BRA HÅLLBARA KRAFTFULLA komponenter - men inte så överdrivet tekniska/moderna så de inte går att byta vid en cykling i Afrika.
Tar gärna emot förslag och erfarenhet från er + vad menas med innehållet i posten nedan?
Hittade denna post om ämnet, så kopierade in den här. ( vet ej om det är OK??..annars å hojta till så tar jag bort den).
"Surly Long Haul Trucker-
Postat av: geologen
atum: den 28e januari, 2014"
"Byt ut vevparti och kassett från 26/36/48 och 11-32 till 22/32/48 och 11-34.
Så mycket totalvikt som du ska ha så behöver du så lätta växlar du bara kan ordna.
Jag körde själv med exakt den utväxling jag rekommenderar på min LHT, och det funkar utmärkt.
Möjligen kan du behöva byta ut framväxeln.
Jag hade en Deore som funkade super.
Med friktionsreglage går nästan allt att lösa!
Skillnaden mellan 26/32 och 22/34 som lägsta växel är faktiskt 20 procent, och det märks, tro mig! "
Är väldans okunnig.
Är väldans okunnig.
Hittade denna post om ämnet, så kopierade in den här. ( vet ej om det är OK??..annars å hojta till så tar jag bort den).
"Surly Long Haul Trucker-
Postat av: geologen
atum: den 28e januari, 2014"
"Byt ut vevparti och kassett från 26/36/48 och 11-32 till 22/32/48 och 11-34.
Så mycket totalvikt som du ska ha så behöver du så lätta växlar du bara kan ordna.
Jag körde själv med exakt den utväxling jag rekommenderar på min LHT, och det funkar utmärkt.
Möjligen kan du behöva byta ut framväxeln.
Jag hade en Deore som funkade super.
Med friktionsreglage går nästan allt att lösa!
Skillnaden mellan 26/32 och 22/34 som lägsta växel är faktiskt 20 procent, och det märks, tro mig! "