Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Finns det något annat alterativ till Eldris för ett lägre pris? Jag tilltalas mest av det korta bladet med ett ändå hyfsat skaft. Helle Nying är ju ett vill-ha alternativ men det snarast dubbla priset mot Eldris föreslagna pris. Eldstål och en bit paracord finns hemma - dessutom är jag inte intresserad av att ha en kniv runt halsen.

Lite dyr kanske Eldris är men inte vansinnigt dyrt.

/Andreas

Förresten: är det inte hobbex-varning att sälja en kniv med ett eldstål och snöre som tillbehör ;) ?
 
Variant på Moras Eldris :)

Min lillebror Roger såg kniven Eldris och ville ha en, men när han såg priset gjorde han snabbt en egen "Raggis" istället av en billig kniv.

Mvh troswe
 

Bilagor

  • Raggis Kniven.jpg
    Raggis Kniven.jpg
    54.5 KB · Visningar: 2,129
Bra där. Beställer en sån direkt om han vill göra fler. Knappast tresiffrigt belopp?!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Finns det något annat alterativ till Eldris för ett lägre pris? Jag tilltalas mest av det korta bladet med ett ändå hyfsat skaft. Helle Nying är ju ett vill-ha alternativ men det snarast dubbla priset mot Eldris föreslagna pris. Eldstål och en bit paracord finns hemma - dessutom är jag inte intresserad av att ha en kniv runt halsen.

Lite dyr kanske Eldris är men inte vansinnigt dyrt.

/Andreas

Förresten: är det inte hobbex-varning att sälja en kniv med ett eldstål och snöre som tillbehör ;) ?

Inte jag heller gillar att ha knivar runt halsen. Skulle dock gärna ha det lilla extra spännet/låsremmen som följer med det kitet.
Jo lite Hobbexvibbar är det kanske...
 
Finns det något annat alterativ till Eldris för ett lägre pris? Jag tilltalas mest av det korta bladet med ett ändå hyfsat skaft. Helle Nying är ju ett vill-ha alternativ men det snarast dubbla priset mot Eldris föreslagna pris. Eldstål och en bit paracord finns hemma - dessutom är jag inte intresserad av att ha en kniv runt halsen.

Lite dyr kanske Eldris är men inte vansinnigt dyrt.

/Andreas

Förresten: är det inte hobbex-varning att sälja en kniv med ett eldstål och snöre som tillbehör ;) ?
För lägre pris kanske inte men absolut intressanta:

  • Marttiini Hunter (med eller utan urtagningskrok) och Marttiini Explorer
  • Roselli Grandmother
  • Ahti Tikka
  • Lapin Puukko "Nätti's Nail"
  • Iisakki Järvenpää "The Duck"
  • " Pigeon
Det är bara några. Sedan finns det förstås alltid möjligheten att vandra "customvägen", t ex Chris Grant: http://www.makemethischris.co.uk/#!/

~Paul~
 
Här är också en trevlig småkniv. Men eget fodral bör ombesörjas.
 

Bilagor

  • 719_b605c65945a2e74cc4b3216d56d05e3e.jpg
    719_b605c65945a2e74cc4b3216d56d05e3e.jpg
    6.5 KB · Visningar: 1,146
Här är också en trevlig småkniv. Men eget fodral bör ombesörjas.

En sådan täljkniv har jag redan och har också skurit mig på. Den har inte riktigt bra passning i plastslidan. Jag gillar kniven men bladet är lite väl kort för annat än att tälja. Svårt att ens dela en korv:)


/Andreas
 
Köpte en EKA Swede 88 valnöt `billigt´ på XXL. Knivens storlek, vikt, blad, etc. tilltalar mig men frågan är om denna produkt med `sverige-reklam´ på någonsin borde tillverkats. Den helt nya kniven är så glapp och vek så jag undrar vad det är tänkt att den skall användas till. Jämförde lite med min Victorinox Soldiers Knife som ligger i samma prisklass, vad har gamla svedala tagit vägen??
 

Bilagor

  • EKA Swede 88 valnöt.jpg
    EKA Swede 88 valnöt.jpg
    34.9 KB · Visningar: 1,039

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg