Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Här är två dåliga bilder på F2:an, men de försöker visa hur jag löste övergången mellan det konvexa bladet och det konkava ricassot/plungelinjen.

Som en extra bonus blev bladet 10mm längre, eftersom det fanns material att jobba med under gummiskaftet på F2k.

Mikael

Bilagor

• IMGP5195.JPG
    IMGP5195.JPG
    138.1 KB · Visningar: 724
  • IMGP5196.JPG
    IMGP5196.JPG
    138.2 KB · Visningar: 717
re

Hej Mikael.
Tack för bilderna o beskrivningen:) Precis som du skriver så måste jag runda av lite här o där:)
Han hade en del utmärkande drag på sina blad som man hade som just hans kännetecken o det gillar jag:) Kommer lämna en del av hans design men ska behålla en del av dem iallafall så gott jag kan:) Bra att få höra dina synpunkter på det hela på grejjer man inte själv tänker på så man inte drar iväg helt med sitt egna:)
Ska se om jag kan fixa lite med guarden också idag:) Om ni vill kan jag dra ut lite bilder på kommande kniven under tillverkning så kan ni hjälpa mig med lite råd osv...
mvh Kimmo

Hmmm favorit kniv.
Ny favorit i skogen Mora bushcraft black ( nu säljes f1 an).
EDC kniven i fickan cold steel hold out 3 ( väger lite o är extremt tunn)

Hej matsa och välkommen till knivtråden!

Cold steel vet just jag inte så mycket om, men Mora Black och de andra nya MoS modellerna är onekligen en förnyelse från Mora.

Mikael

Kan meddela att jag hittar inget bra horn så det blir lite annat material som ändå ser bra ut:) Hoppas det blir bra det här nu?

Det blir det säkert!
Man måste ju använda det material man kan få tag i och har i lager.

Var ute och fiskade regnbåge i Put&Take sjön igår.
Det blev 3 st. på dryga kilot vardera, så nu blir det fisk till middag.
PHK fick göra hela jobbet inklusive bena ur och göra fileer.

Som väntat var det bara positiva intryck.
Förvisso är PHK en jaktkniv och det är inte svårt att tänka sig en så'n i händerna på Älgjägarna, men den funkar även fint på fisketuren.

Mikael

Bilagor

• IMGP5178.JPG
    IMGP5178.JPG
    128 KB · Visningar: 1,036
  • IMGP5184.JPG
    IMGP5184.JPG
    126.6 KB · Visningar: 682
  • IMGP5182.JPG
    IMGP5182.JPG
    130.7 KB · Visningar: 1,051
Måste säga att jag älskar din PHK.

Där har Fällkniven verkligen ett uppslag för en sprint run (men den skulle nog bli sv*ndyr).

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg