Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det cirkulerar ju en del skollor på ebay. Men visst vore det relativt enkelt att göra egna i micarta eller g10. 1/8" borde funka fint. Lite trixigt med urtagen för pincett och tandpetare kanske, men en liten fräs/slipstift på dremeln borde lösa det också. Eller så hoppar man över den biten. Kul projekt faktiskt, blir sugen själv :)

Det cirkulerar ju en del skollor på ebay. Men visst vore det relativt enkelt att göra egna i micarta eller g10. 1/8" borde funka fint. Lite trixigt med urtagen för pincett och tandpetare kanske, men en liten fräs/slipstift på dremeln borde lösa det också. Eller så hoppar man över den biten. Kul projekt faktiskt, blir sugen själv :)
Jag har tyvärr ingen Dremel. Det är ytterligare en grej som jag tänkt att skaffa. Hm, det blir förmodligen enklast att helt enkelt beställa.

~Paul~

Jag har tyvärr ingen Dremel. Det är ytterligare en grej som jag tänkt att skaffa. Hm, det blir förmodligen enklast att helt enkelt beställa.

~Paul~

För närvarande rear Jula ut sin för 99kr!! Följer med en del tillbehör också. Bättre köp är nog svårt att göra. Har själv en sådan. Sen kan man ju köpa de originaltillbehör man vill från Dremel eller Proxxon. När man fäster skollorna kan man ju göra det enkelt för sig och bara limma dom.

För närvarande rear Jula ut sin för 99kr!! Följer med en del tillbehör också. Bättre köp är nog svårt att göra. Har själv en sådan. Sen kan man ju köpa de originaltillbehör man vill från Dremel eller Proxxon. När man fäster skollorna kan man ju göra det enkelt för sig och bara limma dom.
Låter kanon. Men är Julas version lika bra som Dremel original?

~Paul~

Kan tänkas den är sämre på vissa vis, kanske hållbarhet. Du kan få en dremel 3000 med tillbehör för 539kr + 49kr frakt på conrad. Då får du några fler och bättre tillbehör. Men 99kr är liksom så banalt lite och den gör precis vad jag vill. Så kan man köpa de tillbehör man verkligen behöver original, t ex fräs och kapskiva till trä. Jag grunnade länge på dremel, proxxon och när jag vägde samman allt så blev julas helt enkelt bästa alternativet. den går som smort och vobblar inte.

Hm, helt klart intressant! Tack för tipset‼ Nästa steg får bli att ladda det förbaskade bilbatteriet som självklart precis laddat ur. Först sedan kan jag bege mig till Jula. Vet du hur länge det nedsatta priset gäller?

~Paul~

Vet ej hur länge. Tror de kört någon vecka eller två nu åtminstone. Här är den, ska försänka skruvarna på min Swede 82.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    40.5 KB · Visningar: 650
Vet ej hur länge. Tror de kört någon vecka eller två nu åtminstone. Här är den, ska försänka skruvarna på min Swede 82.
Den ser ju inte så tokig ut! Tack för bilden! Det får nog bli en sådan. Precis som du skriver så är priset så pass lågt att man har råd att förlora pengarna ifall kvaliteten skulle råka vara subpar.

~Paul~

Precis så tänkte jag, och blev positivt överraskad! Och tack för idéen med egna skollor till Vic, får bli ett projekt efterhand! Jag har ett par rätt tunna skollor i grön g-10 med greppyta som skulle passa bra måttmässigt..

Precis så tänkte jag, och blev positivt överraskad! Och tack för idéen med egna skollor till Vic, får bli ett projekt efterhand! Jag har ett par rätt tunna skollor i grön g-10 med greppyta som skulle passa bra måttmässigt..
Ingen orsak! Vi hoppas förstås på fortlöpande uppdatering medelst bilder!

~Paul~

PS Materialet ser bra ut!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg