Ungefär så tänkte jag också. Känns som fel i proportioner och kantigt på något sätt.
Ja,men slidan ser bättre ut...
Mikael
Ungefär så tänkte jag också. Känns som fel i proportioner och kantigt på något sätt.
Otroliga knivar till höger och vänster. Särskilt den med renhornshandtag Kimmo!
Tänkte bidra med en annan extremt praktisk brukskniv för att flå en valross eller två med
Den här såg jag i dag.
Någon som skall buda.
http://www.tradera.com/gammal-c-a-mora-kniv-jaktkniv--auktion_342912_175624001
Hej!
Förstod av din blog att du är samlare och inget fel i det.
Som tonåring hade jag ett gäng springknivar, men slutade med dessa för mer än 30 år sen.
Din kniv verkar vara av god kvalitet till skillnad från mitt skräp.
Numera föredrar jag vanliga fällknivar och det senaste köpet var en Gentlemans Pocket Knife från Fällkniven.
Ingen enhandsöppning men mjuk och fin mekanik.Ändå stabil.
Mikael
Den är riktigt fin! Hade jag kunnat tänka mig. Gillar Fällkniven men de är lite i dyraste laget för mig. Har en F1a och har lyckats tappa bort min U2a nyligen.
Min knivsamling är väl mer av en hög som antagit karaktär! Mest fällknivar och där finns det väl lite tydliga perioder som kan spåras. Inte särskilt springknivar men har väl kanske något tjugotal i varierande kvalité och utförande. Annars gillar jag diverse köksknivar, har även några jaktknivar, dykarknivar, kastknivar mm. Tänkte lägga upp lite bilder på bloggen senare på knivar som ägs av en vän som är storjägare och samlare av fällkniven.
Bilder är ett absolut måste i trådar typ den här. De helt enkelt står och faller med dem.Bilder är alltid poppis, men varför inte lägga upp dem i den här tråden!
Mikael
Lite avundsjuk blev jag nog nu. Den ser riktigt fin ut, och Fällkniven brukar veta vad dom gör så den är säkert ett bra köp.Numera föredrar jag vanliga fällknivar och det senaste köpet var en Gentlemans Pocket Knife från Fällkniven.
Ingen enhandsöppning men mjuk och fin mekanik.Ändå stabil.
Mikael
Lite avundsjuk blev jag nog nu. Den ser riktigt fin ut, och Fällkniven brukar veta vad dom gör så den är säkert ett bra köp.
Några initiala tankar?
//Per
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |