Härlig färg! Fin kniv.Vic Bushcrafter kom idag btw. Mycket trevlig.
För min egen del så är nog sågen det verktyget som jag använder allra minst.
~Paul~
Härlig färg! Fin kniv.Vic Bushcrafter kom idag btw. Mycket trevlig.
Greppen på 88-an kan se lite olika ut beroende på årgång. En del har ju ett grepp som påminner det på 82-an, dvs reliefat. Färgen kan variera väldeliga.Det var som sagt fint trä för att vara bubinga. Har en god vän som har den i masurbjörk. Den versionen är riktigt snygg, står rätt högt upp på min "vill ha"-lista, som tyvärr är lite för omfattande.
(och ännu en liten knivrecension...http://cykligare.blogspot.se/2013/02/den-perfekta-fickkniven-del-4.html)
Tack för det fina bilderna! Man blir väldigt nostalgisk när man ser en "familjebild" på det här sättet. Masur-moran är fin! Va mycket ett grepp kan göra för den övergripande designen!Tack för ett uttömmande svar!
Den klassiska Mora modellen har jag alltid haft blandade känslor inför.
Den är så vanlig att den är tråkig, men när ett jobb ska göras är den ofta det bästa valet.
Bilderna visar från vänster:
#2 i kolstål, lam.740 Masur, lam.#1 m.stort skaft, lam.#1 standard, lam. 80mm, Classic no.2/0.
Greppen på 88-an kan se lite olika ut beroende på årgång. En del har ju ett grepp som påminner det på 82-an, dvs reliefat. Färgen kan variera väldeliga.
Masurvarianten har jag också. Den stoltserar med ett mycket fint grepp:
Tack för ännu en fin recension! Den kniven gillar jag. Synd att flippern inte kan göras diskretare. Det är den enda detaljen som stör mig lite. Å andra sidan så stör den mig på alla "flipper-knivar".
~Paul~
Ja, det är nog den finaste masuren jag äger. Ett härligt djup i mönstret. Nästan tredimensionellt.Oj så vacker masur!
Vilket fynd!
Mikael
Masurmoran var riktigt trevlig du
Masur Mora'n är gjord med en enkel teknik i flera lager och limmad + bultad med hemmagjorda Loveless skruvar.
Ett fiffigt sätt att få ett roligare skaft på en gammal trotjänare.
Mikael
Jäkligt snyggt gjort, och vilket fint trä!
Har själv använt samma teknik, gör man mellandelen som tången passar in i exakt lika tjock som tången och limmar med PU-lim blir det otroligt starkt.
Jäkligt snyggt gjort, och vilket fint trä!
Har själv använt samma teknik, gör man mellandelen som tången passar in i exakt lika tjock som tången och limmar med PU-lim blir det otroligt starkt.
Mycket vacker som sagt var! Snyggt med kontrasterande färger! Vad är det för träslag i intarsian?Jepp funkar fint, speciellt om tangen är lite bredare så man inte bara kan borra.
Kjell
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |