Du menar nog 52100 ."Har för mig det var 51200 stål"
Mycket vackra knivar Kimmo! Den första pjäsen är en riktig användarkniv.
Fina Randalls också! Du börjar få en rejäl samling .
~Paul~
Du menar nog 52100 ."Har för mig det var 51200 stål"
Önskar att jag hade en verkstad eller liknande att experimentera i!
Mycket fin, och dessutom en få Randalls utan den helt gigantiska ricasson som stör till och med migGillar knivar med trailing point. En vacker pjäs för vitrinskåpet. Som användare föredrar jag dock fortfarande modellen 12-6 "Sportsmans Bowie".
Precis. Har en Puma Trail Guard som ser läcker ut men är i stort sett oanvändbar ute i busken. Till stor del beror det på det usla greppet (allt för spinkigt), samt sågtandningen intill bladroten. Bladet som sådant har en mycket abrupt slipfas som försvårar skäreffektiviteten.Trailing point är snyggt om man får till linjerna så att det följer skaftet i harmoni. Då är det faan i mig mumma för ögat Praktiskt är det väl kanske mindre nytta med trailing point.
Precis. Det är mycket pga det som jag gillar den modellen.Mycket fin, och dessutom en få Randalls utan den helt gigantiska ricasson som stör till och med mig
//Per
1. Grattis, fin kniv.1. När jag bestälde den hade de Spyderco kiwi 3 på extrapris så jag impulsköpte en sådan också.
2. Kiwin har en helt rostfri konstruktion,
3. Bladstålet är märkt 8cr13MoV samt china.
4. Ingen slipjoint jag har eller har sett är bättre. Likvärdig
5. dvs perfektion har jag sett, men itne bättre.
6. Priset är exeptionellt i förhållande till kvaliteten och det råder ingen tvekan om att kineser kan tillverka mycket bra knivar.
7. Den nya Case swayback jacken har CV stål och chestnut bone skollor. Även den en warncliffe som huvudblad och ett pennblad som sekundärt blad.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Stort knivintresse | Utrustning allmänt | 4 | ||
Råd om att sälja stort militärtält | Utrustning allmänt | 8 | ||
Bra led-lampa för stort familjecampingtält? | Utrustning allmänt | 28 | ||
Pannlampan med stort P? | Utrustning allmänt | 34 |