1. Jag skulle vilja se mindre böjda blad och handtag, och mindre avstånd mellan egg och handtag på hans knivar.
2. Kunde inte låta bli att småle lite åt bilden där han hängt på en ficklampa med 2aa batteri, ett fodral till en Vic i storleksordningen Swisstool Plus samt ett Army eldstål på sin Outdoormessers fodral...vi snackar knappt halvkilot extra vikt dessa tillbehör utgör. Det skulle jag jättegärna vilja ha hängandes i bältet utöver en rätt stor fulltångekniv Jättebra framförallt när man har jacka på sig och/eller bär ryggsäck...NOT
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Fyllde år häromdagen och fick en kniv av min kära sambo. En Mora Robust.
4. Trevlig får jag säga. Lite mer utfyllt grepp än på de ordinarie släktingana, framförallt på höjden. Passar mina händer. Detta tillsammans med att bladet är 3 istället för 2.5mm ger den titeln Robust. Bladet är i kolstål och skiljer sig även från t ex Companion genom att det har 30 graders total eggvinkel jämfört med 22 (enligt min mätning).
5. Nu ska jag sy ihop en slida i svart läder och antagligen gör ett litet förstärkande innanmäte i kydex.