Jodå, jag har ägt några CS. Framför allt i början av mitt knivintresse så var man ganska inne på både CS och SOG. Mycket av detta hade att göra med Fällkniven-katalogen som ankom en gång per år .
De jag ägt är:
Med andra ord så har jag ägt deras "Greatest Hits". Idag har jag endast Roach Belly-kniven kvar. De andra har jag sålt pga diverse orsaker eller skickat tillbaka pga tillverkningsbrister, t ex Bush Rangern som hade en rent bedrövlig slida som i samband med ur- och införande av kniven totalt trashade eggen varje gång. Slidan var helt enkelt för snäv och eggen gled längs med nitarna på insidan av slidan (kordura tror jag att det var).
- Bush Ranger i både AUS-8 och Carbon V
- Master Hunter
- Roach Belly
- SRK
- Trailmaster i både Carbon V och San Mai
Master Hunter hade en bedrövlig slipfas. Ojämn och asymmetrisk. Likaså med SRK. Dessutom släppte bladcoatingen lätt.
Rent allmänt så har jag inte varit nöjd med precisionen i CS-knivar. Med tanke på att de är ganska dyra så är det därför enkelt att välja andra märken.
~Paul~
Tänkte väl
De där modellerna är rätt så gamla och har uppdaterats.
Förut var det lite mer vilda västern hos CS när de lanserade produkter, det var viktigt att få ut dem på marknaden snabbt. Idag är de mer noggranna och kvalitetstestar alla sina knivar innan de börjar sälja dem. De senaste 5 åren har CS verkligen ändrat sitt förhållningssätt, idag är kvalitetsmedvetenhet A och O i deras filosofi.
Jag önskar dock att de var lite mer dämpade i sin marknadsföring, det är inte alla som uppskattar skärtester på döda grisar