Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Titta där. Den där sidan har jag missat helt :) Tack för tipset.
Håller själv på med ett projekt bara för att testa. En kopia av mod 1 fast i minatur. :)

Min lilla goa EKA

Har haft min lilla goa EKA Swede 60B (Bubinga) med rostfritt blad, över 25 år, är det nog nu... det ända missödet är att jag råkade bryta av spetsen några millimeter, :( Men nu har jag ju en liten "Schweizi kniv" med skruvmejsel hehe... En mycket bra Brukskniv, i mina ögon!

re

Precis som Paul skriver. Det går att slipa om försiktigt så det som ny igen :)

Är lite osäker på vad det blir för material men nässing är ju givet till miniaturen iallafall. Har maple eye hemma som är riktigt likt trät mod 1 an men kansle väljer jag något annat för kontrasten skull.
Det var inte så lätt som jag trodde att forma bladet men det är bara roligt. Sätter ut bilder när det börjar bli färdigt :)

Ingenting, vissa knivar jag köpt där har varit billigare än andra ställen här i Norden och så ser man så bra på sidan vilka som finns i lager för tillfället.

/ Janne
Ja, det är alltid en fördel att en sajt är lättöverskådlig. Det blir nog slutligen en Randall även för undertecknad. Jag är lite sugen på Trailblazer.

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg