Stort knivintresse - välj din favoritkniv

En undran bara. Jag har en Tormek knivslip med vattensten och gummiliknande brynskiva, vad tycker ni om en sådan? Jag har inte använt den på väldigt länge men har provat den nu igen och jag tycker att brynskivan funkar alldeles förträffligt.Hade nästan glömt att jag hade den.
Någon som har provat en Tormek.

Själv har jag både kiruna slipen o tormek slipen. Bra slipar båda två o de kompletterar varandra utmärkt i mitt behov.

Choppade byggknivar

Kapade några rst byggknivar och fick några udda småknivar istället. Skaften är hamrat aluminium,vit acryl och teak.

Bilagor

• små knivar 001.jpg
    små knivar 001.jpg
    69.5 KB · Visningar: 780
  • små knivar 002.jpg
    små knivar 002.jpg
    69 KB · Visningar: 794
  • små knivar 003.jpg
    små knivar 003.jpg
    51.3 KB · Visningar: 767
  • små knivar 005.jpg
    små knivar 005.jpg
    35.2 KB · Visningar: 749
kniv

här är en annan kniv jag gjort nån månad sedan. Masurbjörk jag fått av farsan från Norra finland, vatten buffelhorn, mässing o mässing pinns. Baldet 1095 stål ca 59 hrc.
Tyckte själv den blev lite bra. :)
mvh Kimmo Lilja
tre-75.jpg

ett-99.jpg

fyra-63.jpg

Är det någon som har erfarenhet av danska Vox Knives. Jag är svag för hans simplistiska och vad som ser ut som funktionella design.
Jesper är en gammal kompis till mig sedan tiden på Spyderco-forumet. En mycket trevlig och ödmjuk man som man kan lita på. Håller med om knivarna. Fina, okonstlade linjer. Om du kontaktar honom så får du hälsa så gott från undertecknad ;).

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg